سیلیکون در پرینت سه بعدی

در طول تاریخ ، صنعتگران از قالب برای ساخت همه چیز از سلاح های عصر برنز گرفته تا محصولات مصرفی امروزی استفاده کرده اند. در حالی که قالبهای اولیه معمولاً در سنگ شکل می گرفتند ، دانش جدید موادی را ایجاد کرده است که کار با آنها بسیار آسان تر است ، مانند سیلیکون.

امروزه مجموعه وسیعی از صنایع به قالبهای سیلیکونی متکی هستند. توسعه دهندگان محصولات ، مهندسان ، سازندگان DIY و حتی سرآشپزها همه قالب های سیلیکونی می سازند تا قطعات یکبار مصرف یا کوچکتر را ایجاد کنند.

قالب سیلیکونی وقتی با تکنولوژی پرینت سه بعدی ترکیب شود یک روش تولید قدرتمند است. قالب های سیلیکونی امروزه با توجه دسترسی راحتر و ساحت سریع تر نسبت به روش های دیگر در ساخت در صنایعی همچون قالب های مومی و شمع کاربرد فراوان دارد ، ما در این مقاله به بررسی مواردی که می توان از سیلیکون استفاده کرد ، آشنا می شویم .

سیلیکون و پرینت سه بعدی

چرا قالب های سیلیکونی درست می کنیم؟

سیلیکون یک انتخاب قوی برای ساخت قالب است زیرا مزایای بسیار متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از قالب سیلیکون می توانید به راحتی طرح های سفارشی ایجاد کنید. خود قالب ها نیز کاملاً بادوام هستند ، بنابراین می توانید بدون ترس از شکستگی آنها را به طور مکرر استفاده کنید.

سیلیکون در پرینت سه بعدی

قالب های چاپ شده سه بعدی برای قطعات سیلیکونی

اگر محصول نهایی شما از سیلیکون ساخته شده باشد ، قالب های چاپ سه بعدی برای شما ایده آل است. سیلیکون با قالبهای پلاستیکی تداخل و واکنش نشان نمی دهد ، تنها نکته مهمی که باید بخاطر بسپارید نقطه ذوب پلاستیک است. برخی از مواد حتی در برابر حرارت نیز مقاوم هستند که آنها را کاندید مناسبی برای قالب های چاپ سه بعدی می کند. تولید قالب سریع و آسان انجام خواهد شد. به لطف قالب های چاپ شده ، قطعات سیلیکونی شما نرم و صاف می شوند و می توانند جزئیات زیادی داشته باشند. قالب های چاپ سه بعدی نیز مقاوم هستند و به راحتی می توان چندین بار از آنها استفاده کرد. این یک روش شگفت انگیز برای بهبود روند ساخت است.

سیلیکون در پرینت سه بعدی

آیا می توان با قالب های چاپ سه بعدی غذا تولید کرد ؟

جواب این پرسش مثبت است ، ما اول با چشم غذا می خوریم ، پخت کیک و سایر غذاهای خوشمزه فقط مربوط به طعم و مزه نیست زیرا ما اغلب غذای خود را بر اساس شکل ظاهری آن انتخاب می کنیم. به لطف چاپ سه بعدی نانوایان توانسته اند در تولید کیک به سطح زیبایی و خلاقیت جدیدی برسند. قالب های چاپ شده سه بعدی آنها از سیلیکون ایمن در مواد غذایی ایجاد شده است که می تواند فقط در مدت 5 روز ایجاد شود. آنها جزئیات بالایی را ارائه می دهند که به راحتی با شکلات پر می شود ، طراحی های زیبا و سفارشی تولید می شود ، محصول نهایی مطمئناً خوشمزه به نظر می رسد.

یک مثال شگفت انگیز دیگر از استفاده از قالب های چاپ شده سه بعدی :

یک معمار Dinara Kasko است که تصمیم گرفت کار خود را به شیرینی تغییر دهد اما علاقه خود را به معماری حفظ کرد. کیک های او حتی بعضی اوقات شبیه چیزی نیست که ما معمولاً هنگام خرید کیک تولد تصویر می کنیم.

سیلیکون در پرینت سه بعدی

به لطف قالب های پرینت شده سه بعدی ، او توانسته است طرح های کاملی متشکل از خطوط کاملاً مستقیم ، اشکال هندسی و ساختارهای گرد ایجاد کند. دینارا راز خود را به اشتراک گذاشت ، او برای ایجاد مدل ها از 3D Max استفاده می کند ، سپس مدل اصلی را به صورت سه بعدی چاپ می کند و در آخر نیز از سیلیکون برای ریختن قالب ها استفاده می کند. محصولات نهایی کاملاً خیره کننده هستند و قوانین طراحی شیرینی را متفاوت می کنند ، دستیابی به آنها بدون چاپ سه بعدی غیرممکن است.

سیلیکون در پرینت سه بعدی

قالب های پرینت سه بعدی خود را ایجاد کنید 

همانطور که می بینید مردم در سراسر جهان از قالب های چاپ سه بعدی استفاده می کنند. از آشپزخانه های حرفه ای گرفته تا طراحان جواهرات و سازندگان فلز - افراد از صنایع مختلف از قالب های چاپ سه بعدی سود می برند. استفاده از Additive Manufacturing برای ایجاد قالب های شما باعث کاهش هزینه های تولید ، سرعت بخشیدن به روند تولید و آزادی طراحی کاملا جدید می شود.