پرینت سه بعدی استند موبایل

 


  • جنس مصرفی : PLA 
    (فیلامنت PLA چیست ؟ )
نمونه کار پرینت سه بعدی 349
پرینتر سه بعدی FDM چگونه کار میکند ؟

مجموعه KING3D 


خدمات ما 

خدمات طراحی سه بعدی

خدمات پرینت سه بعدی

خدمات پرینت سه بعدی تهران

خدمات تعمیر پرینتر سه بعدی

تعرفه قیمت پرینت سه بعدی

آموزش پرینتر سه بعدی

دانلود سنتر 

آموزش نرم افزار طراحی و پرینتر سه بعدی

خرید فیلامنت پرینتر سه بعدی PLA


فیلامنت  PLA پرینتر سه بعدی چیست ؟

در بین تمام مواد چاپ سه بعدی ، PLA بخشی از محبوب ترین مواد مورد استفاده برای تولید مواد افزودنی است.

در تزریق پلاستیک ، این ماده برای ساخت بسته بندی استفاده می شود ، در درجه اول برای صنایع غذایی به عنوان جایگزینی پلاستیک های مشتق شده از سوخت های فسیلی ، زیرا مواد برای تماس با مواد غذایی مناسب است.

PLA در چاپ سه بعدی با استفاده از فناوری FDM مورد استفاده قرار می گیرد ، این ماده یکی از مواد استاندارد این فناوری است. زیرا این ماده گزینه موجود و رایج برای پرینترهای سه بعدی مصرف دارند. یکی از دلایل همه گیر شدن و استقبال زیاد از این فیلامنت ، استفاده آسان مواد پلاستیکی PLA است.

این ماده که یک پلیمر نیمه بلور در نظر گرفته شده است ،
دارای دمای ذوب 190 الی 220 درجه سانتیگراد ،
کمتر از فیلامنت ABS است که شروع به ذوب بین 210 درجه سانتیگراد تا 260 درجه سانتیگراد می کند.
این بدان معناست که هنگام چاپ با PLA ، استفاده از تخت چاپ گرم لازم نیست و محفظه بسته نیز ضرورتی ندارد. تنها عیب این است که رشته PLA دارای گرانروی بیشتری است که در صورت عدم مراقبت می تواند سر چاپ را مسدود کند.

این رشته دارای مشخصات مکانیکی مشابه رشته ABS نیست.
بسیار مقاوم تر و انعطاف پذیر است.
حتی در این صورت ، اگر پروژه پیچیدگی های مکانیکی عمده ای نداشته باشد ، اغلب کار با آن توصیه می شود ، زیرا بسیار ساده تر است. به عنوان مثال ، PLA به پردازش پیچیده پس از پردازش نیاز ندارد.
در صورت نیاز می توان آن را سنباده زد و یا با کلروفرم برق انداخت و معمولاً ساپورت ها به راحتی جدا می شوند. 


فیلامنت  ABS پرینتر سه بعدی چیست ؟

فیلامنت ABS در پرینتر سه بعدی احتمالاً محبوب ترین ترمو پلاستیک برای قالب گیری تزریقی است ، بنابراین همه جا آن را پیدا می کنید! سیستم های لوله کشی ، آلات موسیقی ، لوازم خانگی ، درپوش های صفحه کلید ، لگو ، کانوها و حتی تلویزیون های LCD و LED و حتی مانیتورهای رایانه.

این ماده عمدتا به دلیل مقاومت در برابر ضربه در دمای پایین و ایجاد قطعات سبک شناخته شده است، پلاستیک ABS در بازار چاپ سه بعدی FDM نیز بسیار محبوب است .

ABS به عنوان یک پلیمر ترموپلاستیک بدون تغییر در خصوصیات شیمیایی ذوب و سرد می شود. با توجه به دمای نسبتاً پایین مورد نیاز برای ذوب ، این امر باعث ایجاد فیلامنتی جالب توجه برای پرینتر های  سه بعدی  شود. فیلامنت ABS در پرینتر سه بعدی

تا قبل از ورود فیلامنت PLA به بازار های پرینتر سه بعدی ، ABS محبوب ترین ماده برای پرینت سه بعدی بود. هنوز هم ، یکی از بهترین گزینه های مواد برای پرینت سه بعدی قطعات با دوام ، مقرون به صرفه ، به ویژه در کاربردهای تجاری مانند نمونه سازی سریع ، همچنان باقی مانده است.  فیلامنت ABS در پرینتر سه بعدی

علاوه بر این ، ABS در صورت استفاده صحیح ، سطحی با کیفیت ای  عالی را ارائه می دهد ، که به خودی خود برای بسیاری یک چالش است. همچنین برای مثال در کاربردهای با درجه حرارت بالا مانند قطعات پرینتر سه بعدی مناسب است. فیلامنت ABS در پرینتر سه بعدی

ABS که به صورت فیلامنت هایی با قطر 1.75 میلی متر یا 2.85 میلی متر و در چندین رنگ موجود است

برای بسیاری از صنایع که می خواهند قطعات عملکردی یا نمونه های اولیه را به صورت سه بعدی پرینت کنند ، ویژگی های جالبی دارد.

اگرچه چاپ نسبت به PLA دشوارتر است ، اما ABS به دلیل مقاومت در برابر ضربه و درجه حرارت بالا ماده ای بسیار محبوب برای کاربران چاپ سه بعدی است.

مات است ، سطوح صاف و براق را ارائه می دهد و می تواند توسط فرآیندهای شیمیایی با استفاده از استون جوش داده شود.

دمای ذوب ABS در حدود 210 درجه سانتی گراد است ، بنابراین توصیه می شود دمای اکستروژن بین 230 تا 260 درجه سانتیگراد باشد.

استفاده از صفحه بد (Heat bed)، (بین 80 تا 130 درجه سانتیگراد) الزامی است: این فیلامنتی است که در اثر تماس با هوا کوچک می شود که به این پدیده شرینکیج (shrinkage)  گفته می شود که این باعث کوچک شدن قطعه (یا تاب خوردن آن) و در نتیجه جدا شدن از صفحه می شود. برای قطعات بزرگ حتی توصیه می شود از چسب مخصوص مانند Kapton یا لاک چسب استفاده کنید.
سرانجام ، یک پرینتر سه بعدی با محفظه بسته مناسب است زیرا پلاستیک ABS ذرات ساطع می کند که می تواند برای کاربر خطرناک باشد.

هنگام چاپ با این پلیمر ترموپلاستیک ، پردازش کمی لازم است ، این یک مزیت اصلی است که باعث صرفه جویی در وقت در تولید قطعات پیچیده می شود.

با کمی تغییر شکل مشاهده شده می توان آن را رنگ آمیزی کرد و به خوبی مقاوم کرد. سرانجام ، این ماده ای است که باید خشک نگه داشته شود زیرا رطوبت هوا را جذب می کند ، که پرینت آن را بسیار دشوارتر می کند.


فیلامنت  PETG پرینتر سه بعدی چیست ؟

فیلامنت PETG مخفف پلی اتیلن ترفتالات (با اصلاح گلیکول) است که یکی از رایج ترین پلیمرهای امروزی است.

این ماده برای ساخت بطری آب ، بسته بندی مواد غذایی و تعداد بیشماری از موارد معمول پلاستیکی استفاده می شود. این ماده در فرآیندهای شکل دهی حرارتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند با الیاف شیشه ترکیب شده و رزینی ایجاد کند که در دنیای مهندسی مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر غذاها و نوشیدنی ها با استفاده از PET نیز تحویل و بسته بندی می شوند. به طور خلاصه ، در بسیاری از محصولات مصرفی استفاده می شود ، به طوری که لیست همه آنها بسیار زیاد است.

پلاستیک PETG به عنوان فیلامنت پرینت سه بعدی ، ارزش خود را به عنوان یک ماده با دوام و استفاده آسان اثبات کرده است. به عبارت دیگر ،

این ماده کاربردی ترین ویژگی های رشته ABS (سختی و خواص مکانیکی قطعات عملکردی) را با سهولت چاپی که رشته PLA ارائه می دهد ، ترکیب می کند.

بعضی از پرینتر ها ، ویژگی هایی دارند که مابقی ندارند و برخی از الزامات خاص برای پرینت PETG وجود دارد.

برای پرنیت PETG ، پیرینتر شما باید به Hot end ای مجهز باشد که بتواند حداقل به دمای 235 درجه سانتیگراد برسد.

در حالت ایده آل ، شما می خواهید به حدود 255 درجه سانتیگراد برسید ، اما ممکن است 235 درجه سانتیگراد برای برخی از فیلامنت های PETG کافی باشد.

به خاطر داشته باشید که هر فیلامنت منحصر به فرد است و ممکن است به دمای کمی بالاتر یا پایین تر نیاز داشته باشد.

و هر پرینتری امکان چاپ این فیلامنت رو ندارد یکی از مسائل و مشکلاتی که ممکن است پیش بیایید می توند در اکسترودر های BOWDEN اتفاق افتد ، باید این نکته اشاره کرد که لوله های PTFE (پایپ سفیدرنگ نازل اکسترودر) که در بسیاری پرینترهای FDM وجود دارد، در دمای 240 درجه سانتیگراد دچار افت و تغییر شکل میشوند.

بنابراین با توجه به زمان اضافه لازم برای پرینت نایلون ممکن است این لوله ها دچار ایراد شوند. البته قبل از پرینت با شرکت سازنده پرینتر خود تماس بگیرید و در این رابطه پرس و جو کنید.

  • خواص فیزیکی

یکی از مهمترین مزایای PETG خصوصیات فیزیکی آن است. کوپلیمر بودن PET به این معنی است که PETG بسیاری از نقاط قوت بسیار مطلوب PET را حفظ می کند. این ماده نه تنها بسیار سبک وزن است ، بلکه PETG در برابر ضربه مقاوم و انعطاف پذیر است.

کمی نرم تر از PET ، ABS یا PLA است که شکستن آن را دشوارتر می کند اما در برابر سایش نیز حساس تر است.

PETG همچنین در برابر آب مقاوم است و همچنین مقاومت شیمیایی زیادی دارد.

  • شرایط پرینت

تنظیمات مناسب برای فیلامنت PETG می تواند کمی مشکل باشد ، اما به محض اینکه همه چیز به درستی تنظیم شود ، PETG با چسبندگی عالی در محور Z بسیار خوب پرینت می شود.

PETG به خوبی به لایه پایه می چسبد ، اگرچه در بعضی موارد خیلی خوب می چسبد اما حذف آن دشوار است! به همین دلیل ، همچنین به عنوان یک ساختار مناسب برای ساپورت نیست.

PETG جمع شوندگی(شرینکیج) بسیار کمی را نشان می دهد بنابراین برای چاپ قطعات بزرگ مناسب است.

PETG هنگام چاپ بدون بو است اما هنوز باید اطمینان حاصل کنید که در یک منطقه با تهویه مناسب پرینت سه بعدی را انجام می دهید .