نرم افزار اصلاح مش netfabb
برای دانلود نرم افزار های دیگر طراحی، آنالیز و.... روی لینک رو به رو کلیک کنید

نرم افزار netfabb/ قابلیت اصلاح مش / گرفتن خروجی stl /مدلسازی سه بعدی/ عیب یابی مش که یکی از خفن ترین ! ویژِگی های این نرم افزار netfabb  است را داراست.

نرم افزار netfabb
نرم افزار netfabb
نرم افزار netfabb مش میکسر چیست ؟

خب همگی با شرکت و میشه با جرات گفت یکی از بزرگترین کمپانی های مهندسی در دنیا یعنی Autodesk  آشنا هست، از اتوکد که از قدیم الیام بوده تا به حال، خیلی نمیخواهیم به معرفی اتودسک بپردازیم، پس یک راست میریم سر اصل مطلب یعنی معرفی نرم افزار netfabb  .

خب مراکز خدمات پرینت سه بعدی که به طور حرفه ای کار میکنند، کمو بیش با فایل های STL خراب و مشکل دار رو به رو بودند، و هر باید در بیشتر مواقع خود مرکز مشکل رو حل کند، نرم افزار اصلاح مش زیادی داریم ، همانند geomagic wrap , meshmixer  و…. ولی نرم افزار netfabb یک چیز منحصر به فرد و دیگه است.

در عمل این شاهکار مهندسی در اصل یک برنامه برای تکنولوژی افزودنی یعنی عزیز دل ما ! پرینتر سه بعدی است.

یکی از رایج ترین مشکلاتی که هر کسی دوست داره پرینت بگیره، وجود عیب در فایل مش است . مثل داشتن سوراخ و حفره اضافی، متصل نبودن سطوح، خراب بودن سطوح به اشکال مختلف و این قضیه وقتی که از نرم افزار 3DMAX  خروجی میگیرید کاملا مشهوده در 80% اوقات البته

سرعت بالا و پردازش این نرم افزار قوی به خاطر تیم قدرتمند برنامه نویسی است که این جادوی نرم افزاری رو کد نویسی کردند.

قطعا وقتی نرم افزار به این قدرت برای اصلاح مش استفاده میشود. پس باید قابلیت اسلایسر بودن خودش رو نیز به رخ بکشه، با این نرم افزار میتونید خروجی G CODE برای  پرینتر سه بعدی بگیرید، بدون مشکل در جی کد و کاملا دقیق

فایلهای STL حاوی لیست مختصات نقطه گوشه ای سه بعدی و مثلث های مسطح (صورت) هستند. مثلث های مجاور به طور معمول از نقاط گوشه مشترک و لبه های اشتراک استفاده می کنند و در نتیجه مش مثلثی مداوم ایجاد می شود. اما از آنجا که فایلهای STL حاوی هیچ گونه اطلاعات توپولوژیکی در مورد مش نیستند ، هنگام تبدیل پرونده های CAD با فرمت های مختلف به STL ، خطاهایی می توانند رخ دهند.

هنوز تموم نشده این نرم افزار netfabb از قابلیت تشکیل ساپورت به صورت دست، اتوماتیک و بهینه دارا میباشد، اگه بلد باشید درست از ساپورت استفاده کنید هم خروجی پرینت بهتری دارید و هم کیفیت سطح بهتری، زمان کمتری، فیلامنت کمتری، هزینه کمتری کنید. سپس می توانید از ابزارهای دیگر برای تولید تکیه گاه برای نگه داشتن قطعات و کاهش اثرات حرارتی در هنگام چاپ استفاده کنید.

اشاره به برخی از قابلیت های نرم افزار netfabb

یکپارچه سازی مدل

بهبود مدل از نظر مکانیکی و مکانیزم بهتر

شبیه سازی دقیق و حتی قابلیت طراحی دقیق

رابط کاربر قوی، کمتر از 10 ساعت میتوانید به این نرم افزار عزیز تسلط نسبی پیدا کنید

عیب یابی مش که یکی از خفن ترین ! ویژِگی های این نرم افزار netfabb  است

همچنین این نرم افزار از انواع پسوندهای مختلفی که نرم افزار های طراحی خروجی گرفته میشود یا پشتیبانی میکند.

اسکریپت تعمیر خودکار برای افزایش کیفیت قطعات و خروجی تولید

اضافه کردن برچسب و اعمال رنگ، متن و بافت

ایجاد سوراخ، ادغام و جداکردن بخش های

طیف وسیعی از ابزارها برای بهینه سازی قطعات

پشتیبانی از روش‌های مختلف چاپ انند SLM ، SLA ، DLP ،FDM

در این نرم افزار امکانات حرفه‌ای نظیر Custom Support ،Full Vome Support ،Polyline و غیره نیز وجود دارد.

 ! جدی دیگه کافیه

برنامه همچنین شامل ابزارهای اندازه گیری است که می توانید برای بررسی جزئیات خاص یک مدل استفاده کنید.

پس از تعمیر قطعات ، می توانید به سادگی آنها را در قالب STL برای چاپ سه بعدی ذخیره کنید ، یا از ابزارهایی در Netfabb برای تجزیه و تحلیل قطعات استفاده کنید تا تخمین های آگاهانه تری از تلاش لازم برای تهیه قطعات داشته باشید.

به عنوان مثال ، قطعات را می توان با یکدیگر مقایسه کرد ، با تفاوت هایی که به عنوان نقشه های گرما نمایش داده می شوند.

این یک روش مؤثر برای مقایسه یک طراحی اولیه با داده های شبیه سازی است تا ببینید که در اثر اثرات حرارتی هنگام چاپ ، کجا و چه میزان اعوجاج رخ خواهد داد. سرعت و دقت عمل این برنامه به لطف برنامه نویسی مدرن تیم سازنده آن بسیار عالی است و در صورت فراهم کردن سخت افزارهای مطلوب برای این برنامه با هیچ گونه لگ و کاهش سرعت مواجه نخواهید شد. در هر مرحله از کار میتوانید تغییرات مورد نظر را در پروژه اعمال کنید و نتیجه را سریعا مشاهده کنید.

نت فب Netfabb نرم افزار تولید افزایشی از شرکت Autodesk، تبدیل به یکی از بایدهای پرینت سه بعدی قطعاتی با ویژگی های منحصر به فرد است؛ که تنها از طریق تولید افزایشی قابل ساخت هستند. به عنوان یکی از نرم افزارهای محبوب مهندسان هوافضا، صنایع ماشین آلات سنگین، خودروسازی و سلامت، Netfabb ابزارهای متعددی جهت ساده سازی فرآیند پرینت قطعات را ارائه می دهد. ابزارهای آنالیز و شبیه سازی این نرم افزار جهت اطمینان از صحت عملیات پرینت و عملکرد صحیح قطعات طراحی شده اند. همچنین این نرم افزار در کاهش هزینه و زمان برای تولید کنندگان هم بسیار مؤثر بوده است.

می توانید قطعات را توخالی کنید تا وزن آن ها کاهش پیدا کند، که این کار در روش هایی چون قالبگیری ممکن نیست. می توانید بخش هایی را به هم متصل کنید، که با روشی چون CNC مجبور به تولید جداگانه ی هرکدام بودید. می توانید بافت هایی به یک سطح اضافه کنید، مانند لوگوی حک شده، که در روش های دیگر مجبور به اضافه کردن مرحله ای دیگر به پروسه برای این منظور بودید.

هدف اصلی این نرم افزار بهبود کیفیت تولید در عین افزایش کاربری و عملکرد قطعات است. کاهش جرم، بدون فدا کردن طرح و اجزای قطعه. این بهینه سازی ها در نرم افزار Netfabb به دو روش صورت می گیرند:

ساختار مشبک و توپولوژی.

 این نر افزار کاملا با Autodesk Nastran FEA که یک ابزار آنالیز جهت بررسی و اندازه گیری خصوصیات ساختاری و مکانیکی قطعات مانند انتقال حرارت است، سازگار می باشد.

قابلیت های شبیه سازی در Netfabb

این گزینه برای درک بهتری به فایلی که در صدد پرینتش هستید و پیش بینی نتیجه، به نرم افزار اضافه شده است.

این قابلیت شامل بخش های مختلفی است:

پیش بینی واکنش حرکتی و حرارتی قطعه جهت کاهش امکان خطا.

تولید فایل های PRM بر اساس متریال و پارامترهای فرآیند جهت افزایش صحت چاپ.

شبیه سازی فرآیند تولید سه بعدی Powder Bed Fusion جهت شناسایی ایرادات احتمالی.

شناسایی رابطه ی بین اجزا و نحوه ی تخصیص بستر پرینت به هر کدام.

شناسایی ایرادات احتمالی در فرآیند Powder Bed Fusio که ممکن است سبب آسیب به تجهیزات شود.

پیش بینی نحوه ی تغییر شکل قطعات تولید افزایشی فلزی جهت کاهش ایرادات در تولید.

پیش بینی دمای قسمت های گوناگون قطعه

پیش بینی راهکارهای جبرانی برای تغییر شکل و دفرمه شدن قطعه، جهت رسیدن به شکل و فرم صحیح.

چیدمان قطعات

قابلیت چیدمان قطعات بر روی بستر چاپ را بر اساس شکل هم دارد، که سبب استفاده ی حداکثری از فضا و چاپ بیشترین تعداد قطعه به صورت همزمان می شود و در زمان و متریال هم صرفه جویی می شود.

نرم افزار netfabb
سیستم مورد نیاز برای کار کردن با نرم افزار netfabb

Netfabb Compatibility:

سیستم مورد نیاز برای کار کردن با این نرم افزار Netfabb

سازگار با ویندوز 7 8 10

نیازمند رم حداقل 4 گیگ و سی پی یو 2 گیگا هرتز و گرافیگ 2 گیگاهرتز برای این جادو کافی میباشد