تاریخچه فیگور و اکشن فیگور از ابتدا تا اینجا

اکشن فیگور

سرآغاز یک اسباب بازی جدید

تاریخچه فیگور و اکشن فیگور که ما درحال حاضر می شناسیم در سال 1964 توسط شرکت هاسبرو (Hasbro) با شخضیت G.I.Joe وارد بازار شد. این  محصول فقط یک  تکاور جنگی با قابلیت حرکت نبود بلکه اولین محصول  سرگرمی موفق برای پسران در این نوع بود.

شرکت هاسبرو  در اوایل راه خود به این مسئله پی بود که برای بازاریابی موفق بجای استفاده اسم اسباب بازی از  نام اکشن  فیگور بهره گیرد ؛ و حتی در داخل شرکت این اسم براحتی پذیرفته شد و استفاده از اصطلاح “عروسک” پرهیز می کردند، حتی برای این موضوع افراد داخل پروژه جریمه می شدند .

هاسبرو از همان ابتدا یکسری استاندارد را درنظر گرفت که حتی تا زمان حاضر هم شرکت ها همان استاندارد ها را رعایت می کنند ، که می توان از معرفی شخصیت های متعدد برای هر سری ، و همچنین طیف گسترده ای از لوازم جانبی ، که می توند همراه فیگور باشد و هم بصورت جداگانه قابل خریداری بود .

تاریخچه فیگور و اکشن فیگور با شرکت هاسبرو بوجود آماده است.

این لوازم به علاقه مندان این امکان را می داد تا با یک سناریوی متفاوت ، پایانی بر طول عمر فیگور داشته باشند و بدون شک ، به ارزش کلکسیونی امروز می افزایند.

دوران طلایی: مگو(MEGO) و کنر(KENNER)

در سال 1971 شرکت اسباب بازی ایالت متحده (U.S) مگو (MEGO) را برای رقابت با اشکن فیگور G.I.Joe وارد بازار کرد به نام اکشن جکسون، MARIN ABRAHAMS  متوجه شد که G.I.JOE  محصولی ممتاز و دارای برچسب قیمت برتر بود .

اکشن جکسون با ساختی متفاوت، تولید این اسباب بازی را ارزان تر کرد و به مگو (MEGO) اجازه داد تا او را با قیمت قابل توجهی برای اکثر مردم بفروشد. اکشن جکسون در ابعادی 8″  ساخته می شد . استفاده از همان بدنه 8 “اکشن جکسون برای تقریباً همه شخصیت ها بود ، به سادگی تغییر سر و لباس در صورت لزوم برای چهره های جدید. 

البته ،این کار هزینه های تولید را به شدت کاهش داد ، اما همچنین مزایای بیشتری نیز داشت. یک سیستم بیمه ؛ اگر رقم جدیدی با موفقیت منتشر نشود ، می توان آنها را بازگرداند و در شکل های مختلف دوباره لباسشان را تعویض کرد و از بخشی از سرمایه گذاری محافظت کرد.

star wars

چهره های جنگ ستارگان کنر(KENNER) محبوبیت فوق العاده ای در بین کودکان داشتند. این فیگورها در میان کلکسیون برترین فیگورهای تاریخ قرار دارند.

از سال 1990 جمع آوری اسباب بازی (بطور کلی کلکسیون ) به عنوان یک سرگرمی به سرعت گسترش یافت. آنچه که از گروه کوچکتر ،افراد به مجموعه های قبلی خود اضافه می کنند  ، اکنون به یک صنعت بسیار پردرآمد برای مجموعه داران و تولیدکنندگان تبدیل شده است.