تست و نحوه تنظیم Retraction
Retraction چیست و چگونه به تنظیمات مناسب برای این پارامتر از پرینت سه بعدی برسیم ؟

تست و نحوه تنظیم Retraction را می توان با مدل سه بعدی مخصوص پرینتر سه بعدی انجام داد . هنگامی که هد پرینت بین دو نقطه حرکت می کند ، فیلامنت به دلیل خروج از نازل در جایی که نباید ایجاد شود ، دیده می شود. این رشته ها یا حباب هایی را روی چاپ شما ایجاد می کند که کاملاً آزار دهنده هستند.

یک راه برای از بین بردن این مشکل این است که از Retraction بهره بگیرید. این تنظیم به اکسترودر این امکان را می دهد که طول مشخصی از فیلامنت را با سرعت مشخص به داخل نازل بکشد. وقتی مواد به طور موقت از نازل جمع می شوند ، احتمال تراوش بسیار کم است. با تنظیمات مناسب پس رفتن مواد در پرینتر سه بعدی ، نباید فیلامنتی ، پراکنده یا حتی لکه دار ببینید.

سرعت جمع آوری مواد پرینتر سه بعدی یکی از سه تنظیم اصلی است. سرعتی را که اکسترودر فیلامنت را جمع می کند تعیین می کند. با این حال ، قبل از بحث در مورد آن ، ابتدا باید نگاهی به Retraction Distance کنیم.

Retraction Distance

فاصله جمع شدن پرینتر سه بعدی طول فیلامنت را برای جمع شدن توسط موتور اکسترودر تعریف می کند. هرچه این فاصله بیشتر باشد ، فیلامنت از نازل فاصله می گیرد. اگر این فاصله خیلی کم تنظیم شود ، فیلامنت هنوز هم می تواند از نازل خارج شود. اگر خیلی زیاد تنظیم شود ، فیلامنت خیلی عقب کشیده می شود. فاصله زیاد در تنظیم Retraction Distance یک مشکل است زیرا شروع به اکسترود مجدد فیلامنت می تواند مدت زمان زیادی طول بکشد که همچنین ممکن است باعث گرفتگی شود.

به عنوان یک قاعده و قانون ، فاصله جمع شدن (Retraction Distance) بیش از طول نازل خود را انتخاب نکنید. بسیاری از پرینترها از فاصله جمع شوندگی بین 2 تا 7 میلی متر استفاده می کنند. این تنظیم را با افزایش 1 میلی متر انجام دهید تا زمانی که فاصله مناسب را پیدا کنید. تست و نحوه تنظیم Retraction

تست و نحوه تنظیم Retraction
سرعت برگشت فیلامنت به نازل (Retraction Speed)

سرعت بازگشت فیلامنت به پرینتر سه بعدی ، سرعتی است که اکسترودر فیلامنت را جمع می کند. اگر خیلی کند باشد ، فیلامنت می تواند از نازل نشت کرده و موها و لکه ها ایجاد کند. اگر خیلی سریع باشد ، قبل از شروع دوباره اکسترود مواد ، تأخیری رخ می دهد. تست و نحوه تنظیم Retraction

معمولاً سرعت جمع شدن پیش فرض نرم افزار رابط کاربری پرینتر سه بعدی مناسب کار می باشد. در غیر این صورت ، این تنظیم را با 5 میلی متر بر ثانیه تغییر دهید تا سرعت مناسب حاصل شود.

حداقل مسافت جابجایی Retraction
تست و نحوه تنظیم Retraction

این پارامتر نیازمند این است که گزینه Retraction در تنظیمات نرم افزار پرینتر سه بعدی فعال باشد.
به عنوان مثال ، اگر روی 2 میلی متر تنظیم شود ، اگر هد پرینتر فقط 1.2 میلی متر حرکت کند ، اکسترودر فیلامنت را جمع نمی کند. تست و نحوه تنظیم Retraction

اگر با رشته هایی که در فاصله های کوتاه قرار دارند دست و پنجه نرم می کنید ، باید این فاصله را کاهش دهید.

با حداقل مسافت جابجایی 1 میلی متر شروع کنید و آن را با افزایش 5/0 میلی متر تنظیم کنید تا زمانی که اندازه این فاصله کامل را پیدا کنید.

تا اینجا به این موضوع پرداختیم که Retraction  و پارامتر های حیاتی برای Retraction مناسب جهت پرینت چیست 

ولی برای تنظیم این پارمترها نیاز به آزمون و خطاست ، اما روی قطعه کار هایی که باید با کیفیت تمام پرینت شوند نمی توان این فرایند ها را پیدا سازی کرد ، پس برای تست و نحوه تنظیم Retraction از یک قطعه کوچک که مخصوص تست و کالیبره کردن Retraction است می توان استفاده کرد تا به بهترین شرایط برسیم .

برای تست و نحوه تنظیم Retraction می توانید از فایل تست کردن Retraction که به صورت STL برای شما قرار دادیم استفاده کنید تا به Retraction مناسب پرینتر سه بعدی خود برسید و کیفیت پرینت سه بعدی که می زنید بهتر شود و از دست رشته های مزاحم که در حین پرینت ایجاد می شوند رهایی یابید .