تکنولوزی پرینت سه بعدی در آینده بسیار کارا می تواند باشد ، این تکنولوژی در زمان و موائ مصرفی و از جهات بسیار زیادی انقلابی بزرگ در صنعت به پا کرده است  .

برای درک بهتر این موضوع می توان به گزارش شرکت makerBot اشاره کرد.

با ما تا انتهای این مقاله درباره آینده پرینت سه بعدی همراه باشید .

آینده پرینت سه بعدی

MakerBot ، یکی از زیرمجموعه های Stratasys ، اخیراً نتایج گزارش روندهای پرینت سه بعدی خود را منتشر کرده است. این مطالعه شامل بیش از 1200  از متخصصان در صنایع مختلف ، از هوافضا تا پزشکی و خودرو بود. یافته های کلیدی نشان داد که تقریباً سه چهارم (74)) از پاسخ دهندگان در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در فناوری چاپ سه بعدی در سال 2021 هستند و 50 درصد آنها قصد دارند تا 100000 دلار هزینه کنند.

آینده پرینت سه بعدی
آینده پرینت سه بعدی

تبدیل پرینت سه بعدی در دوران همه گیری کرونا به یک نیروی تولیدی قوی

پرینت سه بعدی در اوایل همه گیری کرونا  بسیار کارا بود ، زیرا شرکت ها از این فناوری برای تولید سریع تجهیزات حفاظتی و دستگاه های تنفس استفاده کردند. این امر بر درک ارزش پرینت سه بعدی تأثیر داشت. پاسخ جامعه پرینت سه بعدی باورنکردنی بود. وقتی زنجیره های تأمین به دلیل همه گیری کرونا با مشکل مواجه شد ، پرینت سه بعدی توانست وارد عمل شود و خود را به عنوان یک جایگزین مناسب برای تولید سنتی برای قطعات مهم معرفی کند. انعطاف پذیری و سرعت چاپگرهای سه بعدی در ایجاد اختلال در زنجیره تامین تجهیزات محافظت فردی (PPE) در مناطق آسیب دیده و نوآوری در طرح های” قابل پرینت “برای همه چیز از محافظ صورت گرفته تا ماسک های تنفسی موثر بود.

آینده پرینت سه بعدی
آینده پرینت سه بعدی

جست و جو برای متریال و محصولات جدید

در این گزارش علاقه به محصولات سفارشی نشان داده شد. در حالی که بسیاری از کاربران ، چاپ سه بعدی را راهی برای ایجاد محصولات نهایی می دانند ، بخش خوبی از کاربران بر تحقیق و توسعه تمرکز کرده اند. این گزارش به خودی خود دلایلی را مطرح نمی کند که چرا پاسخ دهندگان مواد جدیدی را پیش بینی می کنند . کاربران به دنبال مواد با استحکام بالا و درجه حرارت بالا هستند که می توانند برای برنامه های کاربردی نهایی از جمله جیگ ، وسایل و جلوه های نهایی روباتیک استفاده شوند.

آینده پرینت سه بعدی

مرز بعدی برای تکنولوژی افزودنی  ،کاربردهای موثر و تولید انبوه خواهد بود

طی یک سال آینده و در دهه آینده ، ما شاهد رشد این بخش فرعی و لوازم جانبی و موارد استفاده اولیه تا تولید انبوه ، قطعات یدکی و کاربردهای کاربردی نهایی برای قطعاتی هستیم که به طور سنتی با سایر تکنیک های تولید ساخته می شد. به این صنعت اکنون به اندازه کافی بالغ شده است و ما می توانیم ماشین هایی را طراحی کنیم که از این فناوری ها در محصولاتی که مردم هر روز از آنها استفاده می کنند ، استفاده کنند.

آینده پرینت سه بعدی
آینده پرینت سه بعدی

95 الی 99 درصد از هزینه تولید به قطعات کاربردی نهایی منتقل می شود

اولین موج فناوری چاپ سه بعدی در درجه اول در اعتبار سنجی طراحی ، نمونه سازی وسایل بود که کارخانه را پربارتر می کرد و برخی از ابزارهای کاربردی. اگر به کل هزینه های تولید امروز نگاه کنید ، کمتر از 5 درصد مربوط به نمونه سازی ، توسعه محصول یا ابزارآلات است. “

در دهه آینده ، ما شاهد یک مسیری خواهیم بود که فناوری مقرون به صرفه تر است ، موارد استفاده بیشتر و عرضه مواد اولیه بیشتر وجود دارد. که فضای برنامه را باز می کند. این امر همچنین بازارهای جدیدی را قادر می سازد که از قطعات اصلی و قطعات یدکی استفاده نهایی کنند.

ترفند جداسازی قطعه پرینت شده

اکنون می توانید به شکل دلخواه خود برسید ، آن را سبک کنید تا عملکرد مورد نیاز خود را بدست آورید و با استفاده از جدیدترین ابزارهای طراحی مانند طراحی مولد ، می توانید کارهای باورنکردنی انجام دهید. وقتی مردم پنجاه سال آینده به چهارمین انقلاب صنعتی نگاه می کنند ، کمتر در مورد اینترنت اشیا صحبت خواهند کرد و بیشتر در مورد چگونگی حذف 30 تا 50 درصد از مواد موجود در خودروها و اینکه چگونه همه چیز کارآمدتر شده است صحبت خواهند کرد.