تبدیل OBJ به STL – چگونه فایل های OBJ را به STL کانورت کنیم؟

تبدیل OBJ به STL

OBJ داده های فایل را بیشتر از آنچه برای پرینت سه بعدی اولیه لازم است ذخیره می کند. تمام گزینه های تبدیل OBJ به STL را بخوانید.

OBJ و STL رایج‌ترین فرمت‌های فایل در پرینت سه بعدی هستند. هر دوی آنها از Tessellation برای ذخیره داده‌های شی استفاده می کنند، فرآیندی که شامل پوشاندن یک سطح با اشکال هندسی متعدد بدون هیچ شکاف یا همپوشانی است.

در حالی که فرمت STL سطوح را به مثلث می‌شکند، فایل های OBJ انعطاف پذیرتر هستند زیرا می‌توانند از چند ضلعی‌های مختلف و منحنی های آزاد استفاده کنند و برای سطوح منحنی مناسب تر می شوند. فایل های OBJ برای ذخیره اطلاعات رنگ و بافت یک گام فراتر می روند، کاری که STL نمی تواند انجام دهد.

این اختلاف را می توان به سادگی به منشأ قالب ها نسبت داد. STL مخفف ” stereolithography ” است و به طور خاص برای چاپ SLA توسعه یافته است. معمولاً به آن ” زبان استاندارد  ” نیز می گویند.

 

برای اولین بار، OBJ در صنعت فیلم استفاده شد. با مرتبط شدن رنگ و بافت مدل‌های سه‌بعدی به لطف پیشرفت‌ها در چاپ چند رنگ و چند ماده، اسکن سه‌بعدی و رندر، OBJ به روشی مناسب برای ذخیره تمام داده‌های مدل ضروری تبدیل شده است.

علیرغم همه چیزهایی که OBJ ارائه می دهد، برخی از اطلاعاتی که آن ذخیره می کند برای پرینترهای سه بعدی رومیزی روزمره شما ضروری نیست. STL که به طور خاص برای دنیای پرینت سه بعدی متولد شده است، همچنان پذیرفته شده ترین فرمت است. بنابراین، بیایید به گزینه هایی بپردازیم که چگونه می توانید یک فایل OBJ را به STL تبدیل کنید و پرینت کنید!

تبدیل OBJ به STL - چگونه فایل های OBJ را به STL کانورت کنیم؟

از یک Converter (تبدیل‌کننده فایل) آنلاین استفاده کنید

OBJ to STL
در نهایت سادگی!

 این اولین گزینه و شاید ساده ترین گزینه استفاده از مبدل فایل آنلاین است. این کار به آسانی آپلود فایل شما، انتخاب فرمت مورد نظر و فشار دادن “تبدیل” است. نیازی به نصب نیست، با این حال، به اتصال اینترنت نیاز دارید. پس از چند ثانیه یا چند دقیقه، بسته به اندازه فایل شما، STL شما آماده دانلود خواهد بود.

سریعترین گزینه بودن دارای معایبی است، یعنی اندازه فایل محدود. اکثر سایت‌ها مدل‌های تا 100 مگابایت را می‌پذیرند، اما نگران نباشید، در ادامه این مقاله به گزینه‌های جایگزین بدون این محدودیت خواهیم پرداخت. اکنون، بیایید ببینیم که فرآیند چگونه کار می کند:

  1. یک مبدل آنلاین را انتخاب کنید (گزینه های زیر را ببینید).
  2. فایل OBJ مورد نیاز را آپلود کنید.
  3. “تبدیل” را فشار دهید (ممکن است عبارت بر اساس سایتی که استفاده می کنید تغییر کند).
  4. STL تبدیل شده خود را دانلود کنید.

گزینه های آنلاین تبدیل OBJ به STL

Aspose به شما امکان می دهد از خدمات ابری برای آپلود و دانلود فایل ها مانند Dropbox و Google Drive استفاده کنید. همچنین می توانید URL فایل را برای تبدیل آن جای‌گذاری کنید. شما می توانید به 43 زبان به Aspose دسترسی داشته باشید و به عنوان یکی از پایدارترین مبدل های آنلاین، بسیار مورد استقبال جامعه قرار گرفته است.

ImageToSTL تبدیل بسیار سریعی را ارائه می دهد. این سایت اجازه می دهد تا حداکثر 25 فایل را به طور همزمان پردازش کنید و امکان تبدیل تصاویر به STL را نیز ارائه می دهد. دارای 42 زبان و حداکثر حجم فایل 100 مگابایت است.

AnyConv می‌تواند انواع زیادی از فرمت های فایل مانند SCAD، SVG، STEP و البته OBJ و STL را تبدیل کند. تمام فایل های تبدیل شده پس از یک ساعت برای محافظت از حریم خصوصی شما حذف می شوند. حداکثر حجم فایل 100 مگابایت است.

3DPEA فهرستی طولانی از فرمت‌های فایل فراتر از OBJ و STL را برای انتخاب ارائه می‌دهد، مانند PLY، FBX، و 3MF و غیره. حتی می‌تواند چالش‌برانگیزترین تبدیل‌ها مانند HTML و تصاویر را به مدل‌های سه بعدی انجام دهد. همچنین می توانید از نمایشگر آنلاین فرمت های مختلف فایل، از جمله OBJ و STL استفاده کنید. در حال حاضر 15 زبان موجود است.

تبدیل OBJ به STL - چگونه فایل های OBJ را به STL کانورت کنیم؟

از Slicer (اسلایسر) استفاده کنید

تبدیل فایل های پرینتر سه بعدی
گزینه ” Export as STL/OBJ… ”  را پیدا کنید

اسلایسرها معمولاً برای تولید G-Code از یک مدل سه بعدی آپلود شده استفاده می شوند که رایج ترین فرمت آن STL است، اما می توانید از آنها برای تبدیل فایل های خود نیز استفاده کنید. PrusaSlicer یکی از محبوب ترین اسلایسرها در دنیای پرینت سه بعدی است. رایگان و آسان برای استفاده، بسیاری از سازندگان این نرم افزار را برای گردش کار خود انتخاب کرده اند. بیایید ببینیم استفاده از PrusaSlicer برای تبدیل OBJ به STL چقدر آسان است:

 

  1. فایل OBJ خود را باز کنید.
  2. شی مورد نظر را برای صادرات انتخاب کنید. همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است سبز می شود.
  3. بر روی مدل کلیک راست کرده، سپس “Export as STL/OBJ…” را انتخاب کنید.
  4. “Object file (*.stl)” را به عنوان نوع قالب انتخاب کنید.
  5. نام فایل را وارد کنید.
  6. فایل را ذخیره کنید.

Prusaslicer تنها نرم افزاری نیست که به شما امکان انجام این تبدیل را می دهد. تقریباً هر Slicer دیگری که وجود دارد این گزینه را ارائه می دهد، از جمله Cura، Superslicer، و Idemaker.

تبدیل OBJ به STL - چگونه فایل های OBJ را به STL کانورت کنیم؟

از نرم افزار CAD استفاده کنید

تبدیل فایل های پرینتر سه بعدی-۲
به تاریکی به من بپیوندید!

آخرین گزینه ای که در مورد آن صحبت خواهیم کرد استفاده از نرم افزار CAD برای تبدیل فایل ها است. اگرچه گزینه‌های دیگر سریع‌تر هستند، استفاده از نرم‌افزار قوی‌تر برخی از امکانات مفید مانند تغییر تعداد چند ضلعی‌ها را باز می‌کند.

 

هر برنامه CAD رابط کاربری و قراردادهای نامگذاری خود را دارد، اما روند در همه آنها مشابه است. بیایید از Blender، یک برنامه مدل سازی و انیمیشن سه بعدی رایگان، برای تبدیل OBJ خود به STL استفاده کنیم:

 

  1. فایل خود را وارد کنید
  2. شی مورد نظر را برای صادرات انتخاب کنید. همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است با رنگ نارنجی مشخص خواهد شد.
  3. با پیمایش به “File > Export > Wavefront (.obj)” شی را صادر کنید.
  4. نام فایل را وارد کنید.
  5. فایل را ذخیره کنید.

لیست طولانی از گزینه های جایگزین برای Blender وجود دارد. اگر نرم‌افزار open-source را ترجیح می‌دهید، برخی از نمونه‌ها عبارتند از Fusion 360، Meshmixer یاFreeCAD . همه آنها به شما این امکان را می دهند که فایل خود را تبدیل کنید و در طول مسیر به مدل خود ویرایش کنید.