کالیبراسیون پرینتر رزینی

dlp calibration

کالیبره کردن در پرینترهای سه بعدی رزینی DLP SLA

شما می توانید انواع گوناگون چاپ سه بعدی را بررسی کنید. در این بررسی، خواهید دید که چاپ سه بعدی رزینی تفاوت های قابل توجهی با دیگر انواع چاپ سه بعدی دارد. استفاده از چاپ رزین دومین رتبه را از نظر مخاطبان و کاربران، پس از استفاده از چاپ FDM در اختیار دارد.

در چاپ رزین به منظور چاپ نمودن مدل ها از یک منبع نور استفاده می شود. فلاش کردن لایه های رزین با استفاده از این منبع نور انجام می شود. مدل هایی که فرآیند ساخت آن ها کامل می شود نیز بعد از پس پردازش نیز نیاز به آماده سازی دارند.

یکی از بهترین راه ها به منظور آزمایش کردن تنظیمات مورد نظر در سامانه، کالیبراسیون تجهیزات است. کالیبراسیون به شما در ارتباط با تصمیم برای تغییر کردن یا تغییر نکردن تنظیمات ارائه می کند.

1.AmeraLabs

اولین مدل کالیبراسیون را شرکتی به نام AmeraLabs ساخته و آن را Town نامیده است. کیفیت رزین و تنظیمات مربوط به چاپگر را می توان به راحتی با استفاده از قطعات کالیبراسیون انجام داد.
اولین آزمایش دارای شیار های گوناگون در عرض است. ضخامت این شیارها بین 0.1 تا 1.0 میلی متر متغیر است. با استفاده از این آزمایش می توان زمان های نوردهی را به منظور آماده سازی هر لایه بررسی کرد. کیفیت منبع نور دستگاه نیز با استفاده از این آزمایش تعیین می شود.

در آزمایش دوم علاوه بر بررسی کردن زمان نوردهی، میزان چسبندگی را نیز در ارتباط با لایه ها می توان بررسی کرد. آزمایش سوم با استفاده از یک پل و به واسطه ی به کار رفتن ستون های متقاطع در آن انجام می شود.

موارد اشاره شده تنها سه مورد از ده آزمایش هستند و شما می توانید اطلاعات قابل توجهی را از طریق این آزمایش ها در ارتباط با عملکرد چاپگر های سه بعدی رزینی به دست آورید.

dlp calibration

2.Siraya Tech

یکی از تولید کننده های رزین که Siraya Tech نام دارد و در هنگ کنگ مشغول انجام فعالیت است، مدلی را به صورت آزمایشی ارائه کرد که سه بخش از پنج بخش آن به انجام تنظیمات در ارتباط با نوردهی چاپگر می پردازد.

با استفاده از ابزار مطرح شده در فوق می توان وضوح و نور دهی را آزمایش کرد. این کار را حتی می توان در زمان هایی انجام داد که مدل به طور کامل به چاپ نرسیده است.

شما باید بتوانید از ارتفاع 3.5 میلی متری، اجسام مثلثی شکل و دایره ای شکل و نیز روزنه ی سوزنی را ببینید. در صورتی که اجازه دهید که باقی قسمت های مدل نیز چاپ و آماده شود، ویژگی های باقی مانده قابلیت ها و خاصیت های مورد نظر را نیز آزمایش خواهند کرد.

dlp calibration

3. Make: Rook

ممکن است شما نیز در زمانی که محتوای مربوط به چاپ سه بعدی را در وبسایت های مختلف مرور می کرده اید، به عبارت Make: Rook برخورد کرده باشید. این عبارت، در حقیقت به یک تخته ی شطرنج اشاره می کند.

این وسیله دارای ویژگی هایی از قبیل برآمدگی، ظرافت در جزئیات و پیچ و تاب است. این ویژگی ها باعث شده است تا این محصول به آزمایش منحصر به فردی تبدیل شود. این آزمایش می تواند موجبات از بین رفتن محدودیت های دستگاه چاپ شما را فراهم آورد.

dlp calibration

جسم Prusa SL1 که به منظور کالیبراسیون چاپگر رزین استفاده می شود

یکی از نقطه های قوت و ویژگی های اساسی در ارتباط با چاپ FDM، Prusa است. این ویژگی متناسب با چاپ رزین نیز روانه ی بازار شد. اما تفاوت در عرضه ی دیر هنگام آن برای چاپ رزین بود.
متخصصان مدل کالیبراسیون مورد نظر خود را برای SL1S و نیز Prusa SL1 گسترش دادند. این مدل حتی بر روی تمامی دستگاه های چاپ SL1 از پیش ایجاد شده است. کاربران می بایست به موارد دیگری از قبیل عنصر های از دست رفته و نیز قسمت های در هم ادغام شده و تغییر شکل از نظر هندسی و موارد مربوط به روزنه ها توجه کنند.

شما می بایست در نظر داشته باشید که توجه به هر یک از عیب های قابل بررسی، شما را در راستای رفع عیب های مربوط به تنظیمات مانند زمان نور دهی، چسبندگی و نیز ارتفاع لایه ها یاری دهد.

در صورتی که حروف یا رقم ها به صورت ادغام شده یا با ضخامت بالایی نمایش داده شوند، نوردهی نمایش داده شده بیش از حد تصور است. در مقابل، لنز های روی فریم عینک در صورت کم بودن نور مربوط به مدل روی عینک چاپ نخواهند شد. اعمال تغییرات در راستای دریافت تنظیمات مناسب تر می تواند شما را به سوی پیشرفت سوق دهد.

ماتریس اعتبار سنجی در قیاس با دیگر مدل هایی که در قسمت های پیشین به آن ها اشاره شد، بهترین و سریع ترین مدل آزمایشی برای اعمال فرآیند چاپ است. از مزیت های استفاده از ماتریس اعتبار سنجی می توان به استفاده ی کمینه از رزین اشاره کرد.

ماتریس اعتبار سنجی از چهار ویژگی و شاخصه ی مهم برخوردار است که همه ی آن ها می بایست در آزمایش تعادل نوردهی بررسی شوند. طراحان همواره استفاده از چهار عدد لایه ی زیرین را برای انجام چاپ موفقیت آمیز توصیه می کنند.

استفاده از فرم های فشرده و سرعت عمل بالای آن در چاپ، در آموزش های ویدیویی YouTube مورد استفاده قرار می گیرد و محبوب است.