دانلود قطعات مکانیکی
به عنوان یک مهندس یا طراح صنعتی، احتمالاً مهارت خوبی در طراحی و ساخت قطعات سفارشی مربوط به شرکت یا کارخانه دارید. برای  چاپ با پرینتر سه بعدی، به چنین قطعاتی نیاز خواهید داشت. خواه این قطعات خاص باشند یا ابزار استاندارد. برای صرفه جویی در وقت و عدم طراحی مجدد پیچ و مهره، طیف گسترده‌ای از فایل‌های دیجیتالی به صورت آنلاین در وبسایت‌ها وجود دارد. برای قطعات مکانیکی، سخت افزارهای صنعتی و راهنمای کارخانه که متناسب با هدف شما باشد.

معروف‌ترین سازندگان قطعات، معمولا فایل‌های دیجیتالی را در فرمت های AutoCAD، SolidWorks یا Rhino در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهند. می‌توانید آنها را برای آسانتر شدن چاپ با پرینتر سه بعدی یا سفارشی سازی بهتر به STL تبدیل کنید. همچنین طیف وسیعی از جوامع کاربری وجود دارد که در آن مهندسان و طراحان صنعتی طرح‌های خود را (در CAD یا STL) ارائه می‌کنند. فقط به هزاران قطعه و سخت افزار رایجی که برای کار خود نیاز دارید فکر کنید که می‌توانید به جای سفارش چاپ کنید. با این کار و در زمان و هزینه حمل و نقل، و پول صرفه جویی کنید.

دانلود قطعات مکانیکی

مزایای استفاده از وب سایت‌های دانلود مدل

تعداد زیادی از فایل‌های دیجیتالی دقیق ابزارها و سخت‌افزارهای استاندارد به وفور به صورت آنلاین در وبسایت‌ها در دسترس است. با این حال اینطور نیست که فقط می‌توانید از فایل‌ها یک دو جین لولای در و اتصالات لوله بارگیری کرده و چاپ کنید. شرکت های سازنده قطعات نظیر McMaster-Carr، فایل های دیجیتالی قطعات خود را ارائه می‌دهند تا بتوانید آنها را در طراحی CAD خود بگنجانید و بررسی کنید که آیا قطعات آنها برای هدف شما کارایی دارد یا نه.دانلود قطعات مکانیکی

دانلود قطعات مکانیکی

اجازه نامه فایل مک مستر-کار CAD می‌گوید: “شما نباید از مدل های CAD برای مشارکت در چاپ با پرینتر سه بعدی یا ساخت دیگر اشیاء نشان داده شده در مدل های CAD برای هر هدف دیگری استفاده کنید.”، که منصفانه به نظر می‌رسد. به علاوه، فایل‌های CAD تا حدی دقیق هستند. اغلب، متوجه می‌شوید که فایل‌های CAD ارائه ‌شده ممکن است فاقد اطلاعات فنی باشند، یا ابعاد و سایر مشخصات ممکن است به دلیل تحمل‌های مرتبط با فرآیند تولید متفاوت باشد.

در این مقاله قصد داریم وبسایت‌هایی را معرفی و بررسی کنیم که فایل‌های دیجیتالی برای قطعات مکانیکی و صنعتی ارائه می‌دهند. همچنین تفاوت بین سایت‌هایی که فایل‌هایی را برای چاپ در پرینتر سه بعدی عرضه می‌کنند و سایت‌هایی که فایل‌هایی را ارائه می‌دهد که فقط می‌توانید با آنها طراحی کنید، دریابیم. مشخصات فنی و طرح‌ها را مستقیماً از تولیدکنندگان پیدا خواهید کرد. چندین سایت نیز قطعات را بر اساس طبقه‌بندی استانداردهای خود ارائه می‌کنند تا بتوانید بر اساس شماره DIN، ISO و RS و سایر موارد جستجو کنید.دانلود قطعات مکانیکی

وبسایت مک مستر-کار ( McMaster-Carr )

نام McMaster-Carr مطمئناً برای هر کسی که آموزش مهندسی دارد آشناست. McMaster-Carr Supply Company با 100 سال قدمت، کارخانه‌ها و تجارت‌های آمریکا را به تمام مهره‌ها، پیچ‌ها، لولاها و وسایل مورد نیاز تجهیز کرده است. وبسایت McMaster-Carr برای اینکه به گذشته منتقل نشود، یک رابط کاربری آسان و غنی از پیوند با بیش از نیم میلیون محصول ارائه کرده است. هنگامی که قطعه مورد نیاز خود را در این سایت پیدا کردید، احتمالاً شامل یک مدل CAD پیوست شده است. این برای گنجاندن در طراحی محصول شما و اطمینان از قرار دادن قطعات استاندارد، ایده آل است.دانلود قطعات مکانیکی

  • فرمت های فایل: IGES، SAT، SLDPRT، STEP، PDF
دانلود قطعات مکانیکی
TraceParts

وب سایت TraceParts ، بزرگترین مرکز دیجیتالی قطعات مهندسی برای طراحی و تولید است که به صورت سه بعدی ارائه می‌شوند. این سایت کاتالوگ قطعات دیجیتال صدها تامین کننده (بیش از 100 میلیون مدل CAD و مشخصات اطلاعات محصول) را گرفته و در یک پایگاه اطلاعاتی گسترده قابل جستجو ترکیب می‌کند. مثلا اگر به دنبال فایل CAD برای یک ربات محور ABB 6 هستید،  تعداد بی‌شماری از فرمت‌ها، برای دانلود در این سایت قابل مشاهده است. فرض کنید دکمه فشاری زیمنس شما خراب شده است و به یک دکمه جدید نیاز دارید. قطعه، را در آنجا پیدا خواهید کرد. 

از مزیت‌های این پایگاه داده، استفاده آسان است. مهمتر از آن، معمولاً شما را به سایت سازنده اصلی برای فایل های CAD پیوند نمی‌دهد، بلکه مستقیماً در TraceParts قابل دانلود هستند. جستجو بر اساس آیتم، نام تجاری، سازمان استاندارد، شماره استاندارد یا دسته است. هنگامی که قطعه‌ای توجه شما را جلب کرد، با کلیک بر روی آن، رندرهای سه بعدی، نام سازنده و شماره قطعات را مشاهده خواهید کرد. به‌علاوه، با فهرستی از بسته‌های نرم‌افزاری منتخب (از جمله SolidWorks، Creo، AutoCAD ) مطمئن باشید که مدل مورد نظر با دستگاه کار شما سازگار است.

برای شروع کار با TraceParts، باید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید. آیا می‌توان آنها را با پرینتر سه بعدی چاپ کرد؟ متأسفانه، چیزی در سایت معلوم نیست. اما واضح است که داده‌های هندسی بیشتر قسمت‌ها «ساده‌شده» هستند، به این معنی که اغلب نمی‌توانید طراحی داخلی قطعات پیچیده را ببینید. از دیدگاه طراحان، این باعث می‌شود فایل‌های CAD سبک‌تر و سریع‌تر دانلود شوند. بنابراین همه به اطلاعاتی که برای ارزیابی اجزای پروژه‌ در دست طراحی، نیاز دارید در دسترس خواهد بود.دانلود قطعات مکانیکی

ما حدس می‌زنیم که ویرایش فایل‌های CAD به چاپ سه‌بعدی، فقط برای اهداف نمونه اولیه درست باشد، اما بهتر است با سازنده قطعه چک کنید.

  • فرمت فایل: همه
  • موارد استفاده: طراحی، نمونه اولیه.
دانلود قطعات مکانیکی
3D Content Central

  3D ContentCentral یک سرویس رایگان برای مکان یابی، پیکربندی، دانلود و حتی درخواست حجم گسترده‌ای از فایل‌های سه بعدی برای قطعات و مجموعه ها است. توسط Dassault Systèmes ، سازندگان Solidworks اداره می‌شود. زیبایی این وبسایت در این است که مدل‌های CAD از هر دو برند شناخته شده و آنهایی که توسط جامعه بیش از دو میلیون کاربر CAD ساخته شده اند را در خود جای داده است. این تمایز می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید آیا واقعاً مجوز چاپ سه‌بعدی این قطعه را دارید یا خیر. زیرا فایل‌های تهیه‌کنندگان احتمالاً فقط برای طراحی هستند، اما مواردی که از مشارکت‌کنندگان به اشتراک گذاشته می‌شوند اغلب برای ویرایش و چاپ رایگان هستند.

یکی دیگر از ویژگی‌های عالی مشارکت‌کنندگان انجمن این است که رتبه‌بندی ستاره‌ها و نظرات سایر کاربران را دریافت می‌کنند. بنابراین می‌فهمید که آیا دیگران با موفقیت آن قطعه را چاپ کرده‌اند یا خیر. حتی می‌توانید نتایج جستجوی خود را بر اساس بالاترین امتیاز فیلتر کنید.

مانند TraceParts، این سایت دارای فایل های سه بعدی از هزاران سازنده برند، از جمله Toshiba، Beco Manufacturing، Bosch، و Honeywell است. اگر شرکت شما مایل است قطعات خود را بر روی پلتفرم ارائه دهد، می‌توانید 1 گیگابایت فضای رایگان دریافت کنید. در حالی که فضای بیشتر و سایر امکانات با اشتراک ماهانه ارائه می شود. یک حساب کاربری رایگان برای دسترسی به همه فایل های سه بعدی ایجاد کنید.دانلود قطعات مکانیکی

دانلود قطعات مکانیکی