پرداخت سطح قطعات رزینی

کندن ساپورت های مدل پرینت شده با رزین

پرداخت سطح قطعات رزینی
پس از طی کردن مراحلی که پیش از این در ارتباط با تمیز کردن از آن ها سخن به میان آمد، شما می بایست ساپورت های خورده شده روی مدل پرینت شده با پرینترهای رزینی DLP SLA را جدا کنید. بهتر است این کار پیش از انجام عملیات مرتبط با دستگاه صورت بگیرد. در تمیز کردن، پلاستیک های تکه تکه شده را نیز در نظر داشته باشید و آن ها را جمع آوری نمایید. در این صورت است که از عاری بودن فضای مورد نظر خود از زباله اطمینان حاصل خواهید نمود.

آنها را با دست بشکنید

شما می توانید در راستای تمیز کردن، تکیه گاه های موجود را با دست به راحتی بشکنید. از این گزینه در شرایطی استفاده کنید که می دانید جزئیات کوچک قابل چشم پوشی هستند. اما در صورتی که مدل مورد نظر از مولفه های قابل توجهی برخوردار است، بهتر است در انجام این کار بیشتر احتیاط نمایید.
برای راحتی بیشتر قطعه رو در آب داغ چند دقیقه قرار دهید.
پرداخت سطح قطعات رزینی

 از فلاش کاتر در راستای تمیز کردن استفاده کنید

استفاده از کاتر های فلاش در راستای تمیز کردن نیز یکی دیگر از روش هایی است که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد. از این روش می توانید به منظور جداسازی قطعه های پیچیده تر استفاده کنید. شما می توانید این کار را بدون این که بخواهید به سطح مدل آسیبی وارد شود انجام دهید.
بسیار دقت کنید که نوک تیز کاتر به روی قسمت آهنی خط و حفره ایجاد نکند.

CURE کردن مدل پرینتر سه بعدی شده با رزین

پرداخت سطح قطعات رزینی
تاباندن اشعه ی فرابنفش به محصول خود، آخرین مرحله ای است که می بایست در پس پردازش به منظور تمیز کردن صورت گیرد. به منظور ایجاد چاپ های کاربردی می توان از این روش استفاده کرد. این روش خاصیت های ماده های به کار رفته در مدل را به بهترین حالت ممکن می رساند.

هر یک از انواع رزین ها در مراحل تمیز کردن به زمان خاص خود نیاز دارد تا مورد آماده سازی قرار گیرد. بهتر است در این راستا از دستورالعمل هایی که توسط سازندگان عرضه شده است استفاده شود. انجام جست و جوی بیشتر نیز راهگشا خواهد بود.

روش 1: ایستگاه پخت

تعداد زیادی از شرکت هایی که چاپگر های سه بعدی رزینی SLA را تولید می کنند، ایستگاه های آماده سازی را به منظور تمیز کردن و بهره برداری از محصولات نیز عرضه می کنند. این ایستگاه ها با رزین های در نظر گرفته شده برای ساخت دستگاه های مورد نظر تناسب دارد. تنظیم زمان پخت با استفاده از این رزین ها انجام خواهد شد.

به طور خاص می توان از این نوع ایستگاه ها برای کار هایی با حجم های بزرگ استفاده کرد.

روش 2: لامپ آماده سازی لاک ناخن

پرداخت سطح قطعات رزینی
به منظور آماده سازی مدل مورد نظر و تمیز کردن آن، می توانید از این روش به عنوان یک روش ارزان و در دسترس استفاده کنید. در این روش آماده سازی با استفاده از نور به صورت یکنواخت انجام خواهد شد.

این کار با اضافه نمودن صفحه های گردان امکان پذیر است. بهتر است محصول مورد نظر خود را به راحتی زیر تابش نور لاک ناخن قرار دهید و یک شبانه روز به آن مهلت دهید تا آماده سازی به طور کامل صورت گیرد.

روش 3: محفظه آماده سازی DIY

پرداخت سطح قطعات رزینی
با بهره گیری از این شیوه می توان آماده سازی و تمیز کردن را به راحتی محقق کرد. در این شیوه کافی است تا مهارت ها و ماده های مورد نظر مورد استفاده واقع شود و منبع تابش اشعه ی فرابنفش در جعبه ی پوشانده شده با فویل های آلومینیومی قرار گیرد.

بهتر است به منظور بهره مندی از نوردهی به صورت یکنواخت، مدل مورد نظر خود را بر روی یک صفحه ی خورشیدی چرخان قرار داد تا تمیز کردن با کیفیت بیشتری انجام شود.

روش 4: انرژی خورشیدی

روش دیگر در راستای آماده سازی و تمیز کردن می تواند استفاده ی مستقیم از نور و انرژی خورشید باشد. شما می توانید مدل مورد نظر خود را در هوای آفتابی در خارج از محیط بسته قرار دهید و اشعه ی فرابنفش را برای مدل خود به صورت یکنواخت تامین کنید.

استفاده از این شیوه به منظور آماده سازی و تمیز کردن مستلزم این است که شما شکیبایی کافی را در حین انجام شدن آن به خرج دهید. پیاده سازی این روش حدودا 6 ساعت زمان خواهد برد. در نظر بگیرید که زمانی که ماشین های آماده سازی به این منظور از شما می گیرند، تنها 5 دقیقه خواهد بود.
پرداخت سطح قطعات رزینی