اسکنر Lidar

آیا شما هم به دنبال بهترین برنامه اسکنر Lidar هستید؟ Lidar یا شناسایی و رنج گذاری نور، سنسور قوی است که امروزه در دستگاه های آیفون و آیپد دیده می شود. یک سنسور لیدار می تواند نور مادون قرمز را ایجاد کند تا عمق و وضعیت اشکال اطراف خود را مورد بررسی قرار دهد. در نتیجه، استفاده از آن برای اسکن سه بعدی نتایج مطلوبی را به همراه دارد. اگر شما با این تکنولوژی آشنا نیستید، بیایید تا نگاهی به یک توضیح کلی در این مورد بیندازیم. به صورت کلی سنسور های اسکنر Lidar نور مادون قرمز را از خود پخش می کنند تا وضعیت عمق اشیای اطراف خود را اندازه گیری نمایند. مدت زمانی که طول می کشد تا نور به آبجکت مورد نظر برسد، نشان دهنده عمق و وضعیت شی است.

در حال اسکنر Lidar و این سنسور فقط در محصولات اپل دیده می شود. به همین علت هم برنامه های معرفی شده در لیست امروز ما فقط در اپل استور قابل دریافت هستند. با اینکه همه پرچمدار های اپل از این سنسور استفاده می کنند، خیلی از کاربران نحوه کار با اسکن Lidar را بلد نیستند. امروز ما قصد داریم تا بهترین برنامه های موجود در بازار در جهت اسکن Lidar را با هم بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

نکات مهم در مورد اسکنر Lidar

قبل از بررسی برنامه های فعال در زمینه اسکنر Lidar ، ما باید به یک سری نکات در مورد این برنامه ها توجه داشته باشیم. به خاطر اینکه تعداد کمی از این برنامه ها در بازار موجود هستند، ما باید لیست خود را بر اساس یک سری فاکتور ها و ملاک های خاص مشخص کنیم.

تفاوت: این برنامه ها به شما اجازه می دهند تا از چند طریق مختلف اسکن Lidar را به کار گیرید. ما قصد داریم تا برای همه کاربرد ها یک برنامه خاص را در اختیار شما قرار دهیم.

راحتی استفاده: به صورت ایده آل شما نباید چند ده ساعت از وقت با ارزش خود را صرف جستجو در مورد نحوه کار با یک برنامه خاص بکنید. به همین علت هم ساده بودن رابط کاربری برنامه یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که شما باید به آن توجه داشته باشید.

کیفیت: برنامه های معرفی شده در این لیست گرافیک خوبی داشته و با کیفیت بالایی در اختیار کاربران قرار می گیرند.

سازگاری: با اینکه برای کار با اسکن Lidar شما به سنسور لیدار نیاز دارید، ما فقط برنامه هایی را در این لیست ذکر کردیم که قدرت عملکردی خوبی دارند.

Eye measure

اولین برنامه موجود در لیست بهترین اسکنر Lidar  ، Eye Measure است. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که می تواند نتایج مطلوبی را برای خیلی از افراد به هر ماه داشته باشد. به صورت کلی این برنامه برای ایجاد IPD طراحی شده است. لازم به ذکر است که شما با استفاده از این نرم افزار می توانید اندازه گیری های ارتفاعی فوق العاده ای را انجام دهید. توجه داشته باشید که مقادیر طراحی شده توسط این برنامه می توانند حتی نیاز شما به عینک را نیز تشخیص دهند. این برنامه نظرات مثبت زیادی را در خود جای داده و مردم هم به استفاده از آن علاقه زیادی نشان داده اند. پس چرا ما نباید از آن استفاده کنیم؟ در لیست زیر شما می توانید چند مورد از مهم ترین ویژگی های این برنامه اسکن Lidar را مشاهده کنید.

  • قیمت: رایگان
  • امتیاز: 4.8 از 5
  • سازگاری: آی او اس 12 به بالا

SiteScape

دومین برنامه ای که برای اسکنر Lidar طراحی شده و ما قصد بررسی آن را داریم Site Scape است. این نرم افزار یکی از محبوب ترین برنامه های اسکن Lidar آیفون به حساب می آید. با استفاده از این برنامه شما می توانید اسکن های سه بعدی فوق العاده ای را از خانه ها، ساختمان ها و اشیای روزمره ایجاد نمایید. توجه داشته باشید که خروجی این نرم افزار را راه حل برنامه های CAD یکسان است. افرادی که در پروژه های ساختمان سازی کار می کنند می توانند از SiteScape به خوبی استفاده نمایند. البته، لازم به ذکر است که این برنامه رایگان طراحی نشده است.

طراحان این برنامه اسکن Lidar یک پلن رایگان را برای آن قرار داده اند ولی به شدت محدود است. پلن های موجود برای این برنامه عبارت اند از پلن های پرو و تیمی. شما با پرداخت 49 دلار در ماه می توانید پلن پرو این برنامه را فعال کنید. لیست زیر حاوی مهم ترین ویژگی های این نرم افزار است.

  • قیمت: رایگان، 49 دلار در ماه
  • امتیاز: 4.6 از 5
  • همخوانی: آیفون 12 و 13 یا آیپد های پرو 2020 به بعد
Measure

سومین برنامه موجود در لیست بهترین نرم افزار های اسکنر Lidar، Measure است. به صورت کلی در نسخه های جدید تر آیفون، این برنامه به صورت دیفالت بر روی دستگاه نصب شده است. با اینکه این برنامه بدون استفاده از سنسور های لیدار هم کار خود را به اتمام می رساند ولی، به صورت کلی برای اسکن Lidar شما به این سنسور ها نیاز خواهید داشت. این برنامه خیلی دقیق نیست و به همین علت هم به عنوان بهترین برنامه موجود در بازار شناخته نشده است. ولی در هر صورت با استفاده از آن شما می توانید کار های روزمره خود را با خیال راحت به اتمام برسانید.

در ضمن، این نرم افزار اسکن Lidar یک قابلیت یکسان سازی را در خود جای داده است. این قابلیت برای مدت زمان طولانی همراه با دستگاه های آی او اس در اختیار کاربران قرار می گرفت. در لیست زیر شما می توانید مهم ترین مشخصات Measure را مشاهده کنید.

  • قیمت: رایگان
  • امتیاز: 3.5 از 5
  • همخوانی: آی او اس 12 به بعد

Scaniverse

آخرین برنامه ای که امروز ما قصد بررسی آن را داریم، Scaniverse است. این برنامه طراحی شده برای اسکنر Lidar کاربرد های زیادی را در خود جای داده است. این برنامه با استفاده از سنسور های لیدار، مدل های سه بعدی خاصی را ایجاد می کند. لازم به ذکر است که این برنامه به شما اجازه می دهد تا هر چیزی را اسکن کنید. اتاق، شی های مختلف و محیط به راحتی با استفاده از این برنامه اسکن می شوند. در لیست زیر، شما می توانید مهم ترین ویژگی های این نرم افزار اسکن Lidar را مشاهده کنید.

  • قیمت: رایگان
  • امتیاز: 4.8 از 5
  • همخوانی: آیفون 12 و 13 یا آیپد پرو 2020 به بعد