ترک برداشتن پرینت سه بعدی CRACK

ترک برداشتن پرینت سه بعدی در پرینت سه بعدی یک مسئله مهم به حساب می آید. خیلی از افراد این پروسه را با نام هایی همچون لایه لایه شدگی نیز می شناسند. استفاده از میکرون کمتر می توان به عنوان اصلی ترین و مهم ترین دلیل ایجاد این مشکل شناسایی کرد. خوشبختانه در حال حاضر راه های متنوعی در جهت جلوگیری از بروز این مشکل وجود دارد. تنظیم اولین لایه با مشکل را می توان یکی از مهم ترین دلایل ایجاد این شرایط شناسایی کرد. ترک برداشتن پرینت سه بعدیهای پرینت نیز می تواند مشکلات خاصی را برای شما ایجاد کند. امروز ما قصد داریم تا در مورد ترک برداشتن پرینت سه بعدیهای پرینت سه بعدی و خرابی پرینت سه بعدی با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

راه حل شماره 1: تمیز کردن خروجی داغ

اولین راه موجود برای حل مشکل ترک برداشتن پرینت سه بعدی پرینتر سه بعدی، تمیز کردن خروجی نازل و نقطه داغ است. به صورت کلی پس از مدتی استفاده، این قسمت از پرینتر با مشکلات متعددی مواجه شده و خراب می شود. گاهی اوقات خرابی فقط به علت کثیف شدن این قسمت از پرینتر ایجاد می شود. اگر در نازل پرینتر شما گرفتگی ایجاد شود، کل پرینتر با مشکل و خرابی های متعدد مواجه خواهد شد. در چنین شرایطی شما باید به دنبال استفاده از راه های موجود در جهت رفع این مشکل باشید. تمیز کردن نقطه داغ پرینتر را می توان به عنوان اولین راه حل موجود شناسایی کرد. شما باید مطمئن شوید که هیچ گرفتگی در این قسمت از پرینتر وجود ندارد.

برای رفع مشکل ترک برداشتن پرینت سه بعدی و حل این مشکل، شما می توانید نازل و نقطه داغ را به دمای پرینت برساند و سپس با استفاده از سوزن مخصوص نازل که در فروشگاه تجهیزات پرینتر سه بعدی به فروش میرسد، همه آلودگی ها را از قسمت داخلی نازل پاک نمایید. البته که اسمبل کردن نازل و نقطه داغ کار راحتی بوده و مشکل خاصی را برایش ما ایجاد نمی کند. برای جلوگیری از ایجاد مشکل و لایه لایه شدن خروجی های پرینتر نیز شما می توانید به صورت دوره ای خروجی را تمیز نمایید.

راه حل شماره 2: کاهش سرعت پرینت سه بعدی

دومین راه حلی که می توان برای رفع مشکل ترک برداشتن پرینت سه بعدی مطرح کرد، کاهش سرعت پرینت سه بعدی می باشد. این پروسه می تواند کیفیت نهایی پرینت را افزایش دهد و قدرت عملکردی پرینتر را نیز بالا ببرد. توجه داشته باشید که اگر شما در پرینت آبجکت های مختلف عجله ای ندارید، با خیال راحت می توانید سرعت پرینتر را کم کنید. کاهش سرعت پرینتر به دستگاه کمک می کند تا با دقت و کیفیت بالا تری پروسه پرینت را به اتمام برساند. توجه داشته باشید که سرعت پرینت بالا یعنی نازل مواد ذوب شده و اولیه را با سرعت بیشتری از خود خارج کند.

اگر پرینت سه بعدی شما یک پروژه قوی باشد و دمای نقطه ذوب به حد مورد نیازش نرسد، نازل و پرینتر با آسیب های جدی مواجه می شوند. در این شرایط لایه لایه شدگی یک مشکل بزرگ به حساب می آید چرا که ساختار پرینتر به مشکلات جدی مواجه می شود. در این شرایط شما با کاهش سرعت نازل و پرینت می توانید همه مشکلات را به صورت کامل نابود سازید. بهتر است سرعت انجام پرینت را بین 5 تا 10 میلی متر بر ثانیه قرار دهید تا مشکلات به صورت کامل رفع شوند. البته که این عامل می تواند تحت تاثیر موارد خاصی همچون مواد اولیه قرار گیرد. اگر شما از مواد اولیه سبک تر استفاده کنید، نیازی به استفاده از سرعت خیلی کم ندارید. برای تنظیم دقیق پرینتر شما می توانید فاکتور های مختلفی همچون کیفیت و حجم پروژه را نیز مد نظر خود قرار دهید.

راه حل شماره 3: بالا بردن دما نقطه خروجی برای حل مشکل ترک برداشتن پرینت سه بعدی

بالا بردن دمای نقطه خروجی را می توان به عنوان سومین راه حل ترک برداشتن پرینت سه بعدی های پرینت سه بعدی شناسایی کرد. به صورت کلی دمای ذوب می تواند همه چیز را مشخص نماید. زمانی که دمای نقطه خروجی پایین است، ماده اولیه به خوبی آب نمی شود. در این شرایط گرفتگی ایجاد شده یا اینکه کیفیت نهایی پرینت کاهش پیدا می کند. توجه داشته باشید که دمای خروجی می تواند کیفیت لایه ها و وضعیت خمیدگی پرینت های مختلف را نیز مشخص نماید. در نتیجه، شما باید مطمئن شوید که دمای نقطه خروجی پرینتر شما در حالت خوب و مناسبی قرار گرفته است.

شکی نیست که با بالا بردن دمای نازل، مشکلات مربوط به لایه لایه شدگی هم حل می شوند. هرچه دما بالا تر رود، کیفیت قطعات تولید شده هم بیشتر می شود.  در این زمینه تیم های متخصص آزمایش های زیادی اینجام داده اند و این تئوری را به صورت کامل تایید نموده اند. هرچه دما بالا تر رود، ماده داغ تولید شده می تواند لایه های قوی تری را تولید نماید و این ماده اضافی می تواند پیوند میان لایه های مختلف را نیز قوی تر سازد. توجه داشته باشید که ارائه گرما به بالا تر رفتن کیفیت و مقاومت پروژه هم کمک می کند.

راه حل شماره 4: تنظیم خنک شدن دما در پرینت سه بعدی

چهارمین راه حلی که می توان برای حل مشکلات مربوط به ترک برداشتن پرینت سه بعدی های پرینت سه بعدی ارائه کرد، خنک شدن است. خنک شدن بیش از حد می تواند مشکلات خاصی همچون کیفیت بد پرینت و جدا شدن لایه های پرینت را ایجاد نماید. شما می توانید خود دستگاه یا قطعات به کار رفته در آن یا قطعات تولیدی را خنک نمایید. برای حل مشکلات مربوط به لایه لایه شدگی در این حالت، شما می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. یکی از همین روش ها، کاهش سرعت خنک شدن پرینتر به مقدار 10 درصد می باشد.

تنظیم جریان هوا برای رفت مشکل ترک برداشتن پرینت سه بعدیهای پرینت سه بعدی، می تواند نتایج مطلوبی را برای افراد به همراه داشته باشد. البته، توجه داشته باشید که کم کردن جریان هوا در مقادیر زیاد می تواند مشکلات خاصی را برای عملکرد پرینتر سه بعدی ایجاد نماید. از جمله این مشکلات می توان به داغ شدن بیش از حد و سوختن پرینتر اشاره کرد.