نحوه کالیبره کردن پرینتر رزینی – تست زمان مناسب نوردهی رزین

کالیبره کردن پرینت‌های سه بعدی رزین بخش مهمی از به دست آوردن مدل‌های موفق است نه اینکه دائماً از طریق شکست مواجه شوید.

تست زمان مناسب نوردهی رزین ،زمان‌ قرار گرفتن رزین استاندارد در برابر نور را چگونه میتوان آزمایش کرد؟

می‌توانید با چاپ مدل XP2 Validation Matrix در زمان‌های مختلف نوردهی معمولی با استفاده از آزمون و خطا، نوردهی رزین را به راحتی آزمایش کنید. پس از اینکه نتایج خود را به دست آوردید، با دقت مشاهده کنید که ویژگی های کدام مدل برای زمان قرار گرفتن در معرض رزین ایده آل به نظر می رسد.

مدل XP2 Validation Matrix به زمان کمی برای چاپ نیاز دارد و از مقدار کمی از رزین مایع شما استفاده می کند. به همین دلیل است که به سادگی بهترین انتخاب برای دریافت زمان نوردهی طبیعی مناسب برای تنظیم پرینتر رزینی شماست.

فایل STL تست را از اینجا دانلود کنید، سپس آن را در ChiTuBox یا هر نرم افزار اسلایسر دیگری قرار کنید. پس از اتمام، تنظیمات خود را قرار داده و آن را با استفاده از چاپگر سه بعدی خود پرینت کنید.

هنگام اعمال تنظیمات ، توصیه می کنم از ارتفاع لایه 0.05 میلی متر و تعداد لایه های پایین 4 استفاده کنید. هر دوی این تنظیمات می توانند به شما کمک کنند چاپ مدل Validation Matrix را بدون مشکل چسبندگی یا کیفیت چاپ کنید.

نحوه کالیبره کردن پرینتر رزینی – تست زمان مناسب نوردهی رزین

ایده اینجا این است که ماتریس اعتبارسنجی XP2 را با زمان‌های نوردهی معمولی مختلف چاپ کنید تا زمانی که چاپی تقریباً عالی را مشاهده کنید.محدوده توصیه شده برای زمان نوردهی معمولی بسته به نوع و قدرت صفحه نمایش LCD، بین چاپگرهای سه بعدی نوسان زیادی دارد. چاپگری که به تازگی خریداری شده است ممکن است پس از چند صد ساعت چاپ، همان قدرت UV را نداشته باشد.

فوتون های Anycubic اصلی دارای زمان نوردهی طبیعی بین 8 تا 20 ثانیه هستند. از سوی دیگر، بهترین زمان نوردهی طبیعی برای Elegoo Saturn حدود 2.5-3.5 ثانیه است.

ایده خوبی است که ابتدا محدوده زمان نوردهی معمولی را برای مدل چاپگر سه بعدی خاص خود بدانید و سپس مدل آزمایشی XP2 Validation Matrix را پرینت کنید.

که آن را به متغیرهای کمتری کاهش می دهد و شانس شما را برای کالیبره کردن زمان نوردهی طبیعی به طور ایده آل افزایش می دهد.

چگونه مدل ماتریس اعتبار سنجی کنیم ؟

تصویر زیر نشان می‌دهد که فایل Validation Matrix هنگام بارگذاری در ChiTuBox چگونه به نظر می‌رسد. چندین جنبه از این مدل وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا زمان نوردهی معمولی خود را به راحتی کالیبره کنید.

سایز اصلی مدل 50*50 میلی متر است که برای دیدن جزئیات در مدل بدون استفاده از رزین زیاد کافی است.

اولین علامتی که باید برای کالیبره کردن زمان نوردهی معمولی خود به آن توجه کنید، نقطه میانی است که در آن جنبه های مثبت و منفی نماد بی نهایت به هم می رسند.

نوردهی کم فاصله بین آنها را نشان می دهد، در حالی که نوردهی بیش از حد دو طرف را در کنار هم حباب نشان می دهد. همین امر در مورد مستطیل هایی که در سمت پایین ماتریس اعتبارسنجی XP2 می بینید نیز صدق می کند.

اگر مستطیل‌های بالا و پایین تقریباً کاملاً در فضای یکدیگر قرار می‌گیرند، پس این نشانه‌ای عالی از چاپ مناسب است.از سوی دیگر، چاپ کم نور معمولاً منجر به نقص در مستطیل های موجود در سمت چپ و راست منتهی می شود. خطوط روی مستطیل ها باید واضح و در یک راست به نظر برسند.

علاوه بر این، پین ها و حفره هایی که در سمت چپ مدل می بینید باید متقارن باشند. هنگامی که چاپ زیر یا بیش از حد نوردهی می شود، ترتیب نامتقارن پین ها و حفره ها را مشاهده خواهید کرد.

نحوه کالیبره کردن پرینتر رزینی – تست زمان مناسب نوردهی رزین

نحوه کالیبره کردن زمان نوردهی معمولی با استفاده از Anycubic RERF

نحوه کالیبره کردن پرینتر رزینی – تست زمان مناسب نوردهی رزین

چاپگرهای سه بعدی Anycubic SLA یک فایل کالیبراسیون نوردهی رزین از پیش بارگذاری شده روی فلش مموری به نام RERF یا Resin Exposure Range Finder دارند. این یک آزمایش کالیبراسیون نوردهی معمولی عالی است که 8 مربع مجزا را ایجاد می کند که دارای نوردهی های مختلف در یک مدل هستند تا بتوانید کیفیت را مستقیماً مقایسه کنید.

Anycubic RERF را می توان در درایو فلش موجود در هر چاپگر سه بعدی Anycubic رزین، خواه Photon S، Photon Mono یا Photon Mono X، پیدا کرد.

مردم معمولاً پس از راه‌اندازی دستگاه خود، این چاپ آزمایشی مفید را فراموش می‌کنند، اما به شدت توصیه می‌شود که Anycubic RERF را برای کالیبره کردن زمان نوردهی معمولی خود به طور مؤثر چاپ کنید.

تفاوت بین فایل RERF یک چاپگر Anycubic و دیگری در نقطه شروع زمان نوردهی عادی و چند ثانیه است که مربع بعدی مدل چاپ می شود.

به عنوان مثال، سیستم عامل Anycubic Photon Mono X طوری طراحی شده است که فایل RERF آن را با زمان نوردهی معمولی شروع 0.8 ثانیه با افزایش 0.4 ثانیه تا آخرین مربع، همانطور که توسط Hobbyist Life در ویدیوی زیر توضیح داده شده است، چاپ کند.

با این حال، شما همچنین می توانید از زمان بندی های سفارشی با فایل RERF خود استفاده کنید. افزایش ها همچنان به چاپگری که از آن استفاده می کنید بستگی دارد. فوتون Anycubic S با هر مربع 1 ثانیه افزایش می یابد.

زمان‌بندی سفارشی را می‌توان با وارد کردن مقدار Normal Exposure Time که می‌خواهید مدل RERF خود را با آن شروع کنید، استفاده کرد. اگر یک زمان نوردهی معمولی 0.8 ثانیه را در اسلایسر خود وارد کنید، فایل RERF با آن شروع به چاپ می کند.

وقتی شماره گیری در زمان نوردهی معمولی و پایین و سایر تنظیمات را تمام کردید، به سادگی وصل و پخش می شود. می توانید فایل RERF را با چاپگر Anycubic خود چاپ کنید و بررسی کنید که کدام مربع با بالاترین کیفیت چاپ شده است تا زمان نوردهی معمولی خود را کالیبره کنید.

اگر با مدل Validation Matrix مقایسه شود، این روش زمان‌برتر است و از حدود 15 میلی‌لیتر رزین نیز استفاده می‌کند، بنابراین هنگام آزمایش چاپ تست Anycubic RERF این را در نظر داشته باشید.

نحوه کالیبره کردن زمان نوردهی معمولی با استفاده از Resin XP Finder در فوتون Anycubic

از Resin XP Finder می‌توان برای کالیبره کردن زمان نوردهی معمولی، ابتدا به طور موقت سفت‌افزار چاپگر خود را اصلاح کرد و سپس مدل XP Finder را با زمان‌های نوردهی معمولی متفاوت چاپ کرد. پس از اتمام، بررسی کنید که کدام بخش بالاترین کیفیت را دارد تا زمان نوردهی طبیعی ایده آل خود را بدست آورید.

Resin XP Finder یکی دیگر از چاپ های تست نوردهی رزین ساده است که می تواند برای کالیبره کردن زمان نوردهی معمولی به طور موثر مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، توجه داشته باشید که این روش تست در حال حاضر فقط روی فوتون Anycubic اصلی کار می کند.

برای شروع، به GitHub بروید و ابزار XP Finder را دانلود کنید. این در قالب ZIP می آید، بنابراین شما باید فایل ها را استخراج کنید.

پس از انجام این کار، به سادگی فایل های print-mode.gcode، test-mode.gcode، و resin-test-50u.B100.2-20 را در یک فلش مموری کپی کرده و آنها را در چاپگر سه بعدی خود قرار دهید.

پس از آماده کردن همه چیز، ابتدا از test-mode.gcode در چاپگر خود برای تغییر سفت‌افزار استفاده کرده و به حالت تست ضربه بزنید. اینجاست که ما این تست کالیبراسیون را انجام خواهیم داد.

بعد، به سادگی Resin XP Finder را چاپ کنید. این مدل از 10 ستون تشکیل شده است و هر ستون دارای زمان نوردهی معمولی متفاوتی است. پس از چاپ، به دقت مشاهده کنید که کدام ستون دارای جزئیات و کیفیت بیشتری است.

اگر این ستون هشتم است که برای شما بهترین به نظر می رسد، کافی است این عدد را در 2 ضرب کنید، که همان Column Multiplier است که قبلاً ذکر کردم. این به شما 16 ثانیه می دهد که زمان نوردهی طبیعی ایده آل شما خواهد بود.

برای شروع دوباره به چاپ عادی، فراموش نکنید که سیستم عامل خود را به حالت اولیه خود برگردانید. با استفاده از فایل print-mode.gcode که قبلاً کپی کردیم، می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

آزمایش کالیبراسیون زمان نوردهی معمولی با AmeraLabs Town

یک راه عالی برای فهمیدن اینکه آیا کالیبراسیون Resin XP Finder فوق کار کرده است یا خیر، چاپ یک مدل بسیار پیچیده با چندین ویژگی منحصر به فرد است.

این مدل AmeraLabs Town است که حداقل 10 تست در درون خود دارد که چاپگر سه بعدی شما باید آن را پاس کند، همانطور که در پست وبلاگ رسمی آنها نوشته شده است. اگر تنظیم زمان نوردهی معمولی شما کاملاً تنظیم شده باشد، این مدل باید شگفت‌انگیز به نظر برسد.

از حداقل عرض و ارتفاع دهانه های شهر Ameralabs گرفته تا الگوی پیچیده تخته شطرنج و صفحات متناوب و عمیق تر، چاپ موفقیت آمیز این مدل معمولاً به این معنی است که بقیه چاپ های شما تماشایی خواهد بود .

می توانید فایل STL AmeraLabs Town را از Thingiverse یا MyMiniFactory دانلود کنید. AmeraLabs حتی می تواند STL را شخصاً برای شما ارسال کند اگر به وب سایت آنها بروید و آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

نحوه کالیبره کردن پرینتر رزینی – تست زمان مناسب نوردهی رزین