بهترین نرم‌افزارهای طراحی سه بعدی برای مدل سازی در سال ۲۰۲۳ - قسمت آخر

نرم افزارهای طراحی سه بعدی -۱
مدل های پیچیده در نوک انگشتان شما!

در مطلب قبلی “بهترین نرم افزارهای طراحی سه بعدی برای مدل سازی سه بعدی (IPAD & ANDROID) در سال ۲۰۲۳ – قسمت دوم” با تعداد بیشتری از نرم‌افزارهای طراحی سه بعدی آشنا شدیم، در ادامه به معرفی تعداد دیگری ازین اپلیکیشن های کاربردی خواهیم پرداخت:

بهترین نرم‌افزارهای طراحی سه بعدی برای مدل سازی سه بعدی - قسمت آخر

مدل سازی سه بعدی – 3D Modeling

نرم‌افزارهای طراحی سه بعدی-13
این برنامه محبوب دارای ویژگی های غنی است!

یک گزینه ساده تر! مدل سازی سه بعدی: Design My Model هم قابلیت مدل سازی مستقیم و هم عملکرد مجسمه سازی را ارائه می دهد. این برنامه دارای یک رابط کاربری ساده است و به راحتی می توان با آن شروع به کار کرد، در حالی که هنوز قابلیت های عمیق و امکانات مدل سازی زیادی از جمله ویرایش مواد و ویرایش دقیق صفحات را ارائه می دهد.

 

این برنامه بدون توجه به اینکه به دنبال مجسمه سازی یا مدل سازی مستقیم هستید، گزینه خوبی برای مدل سازی روی گوشی موبایل شما است. نسخه رایگان برنامه اجازه Export مدل ها را نمی دهد، بنابراین به نوعی، نسخه رایگان فقط یک نسخه‌ی آزمایشی است.

 

پلتفرم ها: iOS

قیمت: نسخه رایگان محدود، ~ 35 دلار در سال

Nomad Sculpt

نرم‌افزارهای طراحی -14سه بعدی
مجسمه سازی برای ایجاد مدل های بسیار دقیق با فرم های ارگانیک استفاده می شود

Nomad Sculpt یکی از بهترین گزینه ها برای مجسمه سازی سه بعدی در حال حرکت است. این نرم افزار از قلم های حساس به فشار به همراه تعداد زیادی ویژگی دیگر پشتیبانی می کند.

 

چیزی که Nomad Sculpt را از سایر نرم‌افزارها در این لیست متمایز می کند، کیفیت رندر داخلی آن است. این به تجسم مدل در حین کار بر روی آن کمک می کند. این برنامه دارای یک انجمن اختصاصی بزرگ با آموزش های زیادی است که به صورت آنلاین در دسترس است تا یادگیری Nomad Sculpt را آسان تر کند.

 

پلتفرم ها: اندروید، iOS

قیمت: نسخه آزمایشی رایگان محدود برای اندروید، ~ 15 دلار

Forger

نرم‌افزارهای طراحی سه بعدی-15
Forger شامل ویژگی های سفارشی سازی “براش” برای حداکثر کنترل است

Forger برنامه ای است که به طور خاص برای iPad ساخته شده است که توسط غول صنعت Maxon توسعه یافته است. این به معنای ادغام یکپارچه با Cinema4D برای گردش کار موثر است. Forger دارای یک رابط بصری چند لمسی و همچنین تمام ابزارهایی است که یک مدل ساز خلاق می تواند به آن نیاز داشته باشد. به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های مجسمه‌سازی سه بعدی، دارای یک انجمن بزرگ و منابع زیادی برای کمک به شما در راه‌اندازی و اجرای آن است.

 

فایل های OBJ و alembic را می توان Import کرد و مدل ها را می توان در OBJ، STL و USD و… Export کرد. از آنجایی که فایل های پرینت سه بعدی معمولاً در فرمت STL هستند، Forger یک گزینه عالی برای ساخت مدل های قابل پرینت سه بعدی است.

 

پلتفرم ها: iOS

قیمت: ~ 2 دلار در ماه، ~ 15 دلار در سال، یا بدون هزینه اضافی برای مشترکین Maxon One

سایر نرم‌افزارهای طراحی سه بعدی برای مدل سازی سه بعدی - قسمت آخر

Putty

نرم‌افزارهای طراحی سه بعدی-16

Putty یک ابزار مجسمه سازی است که جایگزینی مقرون به صرفه برای برخی از نرم‌افزارهای مدل سازی دیگر موجود در بازار است. تعداد زیادی رتبه بندی دریافت نکرده است، اما میانگین آن 4.1 است، و کار را با قیمتی عالی انجام می دهد.

 

در مقایسه با برخی از گزینه‌های گران‌تر (مانند Sculptura، که به آن اشاره خواهیم کرد)، ابزارهای مدل‌سازی Putty کمی محدود هستند. با این حال، شما هنوز هم یک تجربه مدل سازی بهینه شده برای موبایل، Export فایل به برنامه های دسکتاپ و یک رابط کاربری تمیز دارید. اگر بودجه دغدغه شماست، در اینجا شانس شماست که در حال حرکت روی آن شبکه های پایه کار کنید.

 

پلتفرم: iOS

قیمت: ~5 دلار

Sculptura

نرم افزارهای طراحی-17
مش مدل Sculptura

یک سیستم عامل لمس محور بدون برنامه های مجسمه سازی چه لذتی خواهد داشت؟ اینجاست که Sculptura وارد می‌شود: این برنامه‌ای است که امیدوار است تمام هوس‌های مجازی شما را برای شکل‌گیری خاک رس برآورده کند. این یک ابزار مجسمه سازی نسبتاً بصری است که شبیه به ZBrushCoreMini، نسخه سبک نرم افزار دسکتاپ محبوب ZBrush است.

 

Sculptura نیز مشابه Putty است اما با برخی ابزار اضافی. این برای ایجاد مش های پایه بسیار مناسب است، که سپس برای ویرایش های دقیق تر به نرم افزار مدل سازی دسکتاپ Export می شود. رابط کاربر تمیز است و عملکرد روان است. این یک تجربه مدل سازی است که به وضوح برای موبایل بهینه شده است، بنابراین اگر عملکرد با جریان کاری شما مطابقت داشته باشد، ناامید نخواهید شد.

 

پلتفرم: iOS

قیمت: ~ 10 دلار

Luna Display

نرم افزارهای طراحی-18
راه اندازی نهایی

این را تصور کنید: iPad براق شما، با حساسیت فشار و پشتیبانی از قلم چشمی‌اش، نرم‌افزار مدل‌سازی دسکتاپ را اجرا می‌کند. این واقعیت ایجاد شده توسط Luna Display را توصیف می کند، راه حلی که به iPad شما اجازه می دهد به عنوان نمایشگر دوم و روش ورودی برای Mac شما عمل کند.

 

برای راه‌اندازی آن، ابتدا دانگل‌های کوچکی را به آی‌پد و رایانه وصل می‌کنید که ارتباط بی‌سیم بین دو دستگاه برقرار می‌کند. سپس، iPad صفحه دسکتاپ شما را آینه می کند و می توانید از ورودی لمسی iPad با برنامه های مدل سازی دسکتاپ مورد علاقه خود استفاده کنید.

 

زیبایی این رویکرد در این واقعیت نهفته است که رابط تبلت iPad را با قدرت نرم افزار دسکتاپ ترکیب می کند که از نظر عملکرد در مقایسه با برنامه های تلفن همراه برتر است.

پلتفرم: iOS

قیمت: 120 دلار برای دانگل (ها)

در پایان...

رویکرد جایگزین

سازندگان Luna Display راه حل دیگری ارائه می دهند که از نظر عملکرد مشابه است: Astropad. Astropad همان کار Luna Display را انجام می دهد، با این تفاوت که با نسخه های بیشتری از iPad کار می کند و به جای جفت دانگل از Wi-Fi یا اتصال USB استفاده می کند.

 

اگر نمی‌خواهید پولتان را خراب کنید، یا فقط می‌خواهید ببینید که این راه‌حل منحصربه‌فرد برای مدل‌سازی در دستگاه‌های تلفن همراه چیست، آستروپد گزینه خوبی است.

در اینجا مقاله ما با عنوان “بهترین نرم‌افزارهای طراحی سه بعدی برای مدل سازی سه بعدی (IPAD & ANDROID) در سال ۲۰۲۳ – قسمت آخر” به پایان میرسد.
اگر هنوز مطالب قبلی این بحث را مطاعه نکردید، می‌توانید با مراجعه به اینجا قسمت اول این مقاله رو مطالعه کنید و با سایر نرم افزارهای طراحی سه بعدی آشنا شوید…