بهترین نرم افزارهای طراحی سه بعدی برای مدل سازی در سال ۲۰۲۳ - قسمت اول

نرم افزارهای طراحی سه بعدی -۱
مدل های پیچیده در نوک انگشتان شما!

یک جستجوی سریع نشان می دهد که بسیاری از برنامه های تلفن همراه برای “طراحی سه بعدی” ساخته شده اند، بنابراین ممکن است در جستجوی همه چیز برای یافتن برنامه ای که قابل اعتماد و کاربردی باشد، مشکل داشته باشید. وقتی متوجه می‌شوید که بیشتر نرم افزارهای طراحی سه بعدی به جای مدل‌های سه‌بعدی کاربردی، چه برای پرینت سه‌بعدی یا سایر برنامه‌ها، بیشتر به سمت تجسم یا سرگرمی هدف قرار می‌گیرند، اوضاع پیچیده‌تر می‌شود.

 

خوشبختانه، ما توانستیم برخی از بهترین نرم افزارهای طراحی سه‌بعدی را برای دستگاه‌های تلفن همراه پیدا کنیم که در واقع در جریان کار پرینت سه‌بعدی معمولی قرار می‌گیرند، به استثنای یک مورد قابل توجه که استفاده مربوط به خود را دارد.

 

همانطور که می توانید تصور کنید، یک صفحه تبلت برای طراحی سه بعدی مناسب تر از یک صفحه نمایش گوشی کوچک 6 اینچی است و چشم انداز تبلت تحت سلطه دستگاه های iOS است. به این دلایل، بسیاری از توسعه دهندگان این پلتفرم را با برنامه های خود هدف قرار می دهند، به این معنی که برخی از انتخاب های ما فقط برای iOS در دسترس هستند.

 

همچنین شایان ذکر است که ما فقط برنامه های ساخته شده برای سیستم عامل های تلفن همراه را لیست می کنیم. زیرا اگرچه دستگاه‌های سرفیس مایکروسافت از نظر فنی مانند «تبلت‌ها» هستند، اما یک سیستم عامل دسکتاپ و نرم‌افزار دسکتاپ را اجرا می‌کنند، به این معنی که به SolidWorks، Fusion 360 و دیگر نرم‌افزارهای حرفه‌ای بسیار توانا دسترسی کامل دارند.

 

خوب پس، زمان شیرجه رفتن به دنیای مدل سازی سه بعدی موبایل است. در زیر، بهترین برنامه‌های تلفن همراه را که بین دسته‌های مدل‌سازی و مجسمه‌سازی تقسیم شده‌اند، و همچنین چند ابزار دیگر که نمی‌توانیم از آن‌ها بگذریم، ارائه می‌کنیم.

بهترین نرم افزارهای طراحی سه بعدی برای مدل سازی سه بعدی - قسمت اول

وب اتوکد – AutoCAD Web

نرم افزار اتوکد طراحی سه بعدی -2
برنامه اتوکد در عمل
این نمایشگر و ویرایشگر محبوب DWG یک گزینه کاملاً قوی برای عملکردهای مرتبط با معماری یا BIM است. فقط به خاطر داشته باشید که اگر علاقه دارید چیزی برای پرینتر سه بعدی بسازید، این بهترین انتخاب شما نخواهد بود.

نسخه وب اتوکد، که از طریق دستگاه های تلفن همراه قابل دسترسی است، می تواند برای پیش نویس، ویرایش و بررسی طرح های دو بعدی استفاده شود. فایل ها را می توان از فضای ذخیره سازی ابری خود یا شخص ثالث Autodesk باز کرد. این برنامه به خودی خود مبتنی بر فضای ابری است، بنابراین شما اصلا نیازی به نصب اتوکد ندارید.

AutoCAD Web جایگزین برنامه AutoCAD Mobile است و هزینه عضویت هم دارد. این مبتنی بر اشتراک است و می‌توانید ماهیانه 10 دلار یا سالانه 100 دلار بپردازید.اگر قبلاً اشتراک اتوکد یا اتوکد LT دارید، با این حال، تمام ویژگی ها در حال حاضر بدون هزینه اضافی در دسترس شما هستند.

علیرغم محدودیت اپلیکیشن به دو بعدی، نمی‌توانیم از AutoCAD به دلیل بدنامی آن در فضای طراحی سه بعدی خودداری کنیم. این در مقوله ای کاملاً متفاوت با سایر برنامه های ذکر شده در اینجا قرار دارد، اما حداقل اکنون آن را به عنوان یک گزینه مدل سازی سه بعدی برای نیازهای چاپ خود اشتباه نخواهید گرفت.

پلتفرم ها: اندروید، iOS، مرورگر

قیمت: آزمایشی رایگان 30 روزه، 10 دلار در ماه، 100 دلار در سال

SketchUp Go

نرم افزارهای طراحی سه بعدی -3
ویژگی‌های AR SketchUp Go به تجسم طرح‌ها در نرم افزار کمک می‌کند

SketchUp به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای طراحی سه بعدی، در حال حاضر یک گزینه در فضای مدل‌سازی سه‌بعدی است. این برنامه برای متخصصان و معماران طراحی شده است زیرا SketchUp یکی از نرم افزارهای پیشرو برای مدل سازی سه بعدی در صنعت است.

 

این برنامه کاملاً با نسخه دسک‌تاپ SketchUp ادغام می‌شود و اجازه می‌دهد تا تغییرات و نشانه‌گذاری‌ها در طرح‌های موجود یا ایجاد طرح‌های جدید در تلفن همراه و سپس تکمیل آن‌ها روی دسک‌تاپ امکان‌پذیر باشد.

 

عملکرد این برنامه شامل ترسیم مدل‌های سه بعدی، علامت‌گذاری آن‌ها، ایجاد بافت با دوربین و همچنین آوردن مکان سایت به مدل است. مانند SketchUp Go با Trimble Connect یکپارچه شده است و همچنین به عنوان یک برنامه وب در دسترس است، همکاری مبتنی بر وب نیز یکی از ویژگی های برجسته برنامه است.

پلتفرم: iOS

قیمت: ~ 120 دلار در سال، اما بدون هزینه اضافی برای مشترکین SketchUp Pro و Studio

موبلو – Moblo

moblo-4
تجربه ای با مدل سازی سه بعدی ندارید؟ مشکلی نیست!

Moblo یک برنامه مدل سازی سه بعدی است که برای دوست‌داران و علاقه‌مندان به DIY که به دنبال طراحی و تجسم پروژه های مبلمان و نجاری هستند ساخته شده است. این نرم افزار الگوهای آماده استفاده را برای دستکاری و مونتاژ در قطعات سفارشی فراهم می کند، به نوعی مانند مدل سازی با نمونه های اولیه.

 

از آنجایی که جمعیت هدف آن، افراد حرفه ای و هنرمندان نیستند، یادگیری و استفاده از Moblo آسان است. یکی از ویژگی های برجسته ای که از فاکتور فرم موبایل بهره کامل می برد واقعیت افزوده است که به شما امکان می دهد طرح های مبلمان سفارشی را در اتاق خود قرار دهید.

 

پلتفرم ها: اندروید، iOS

قیمت: رایگان، ~ 8 دلار برای نسخه پریمیوم

سایر نرم افزارهای طراحی سه بعدی برای مدل سازی سه بعدی - قسمت اول

مورفی – Morphi

morphi-5
یکی از چالش‌های متعدد طراحی Morphi 

با تاکید بر سادگی، Morphi یک برنامه iPad است که هدف آن جلب رضایت طیف متنوعی از موارد استفاده و مخاطبان است. سبک مدل‌سازی Morphi سعی می‌کند از شهودی بودن طراحی دوبعدی روی صفحه لمسی در یک محیط سه‌بعدی استفاده کند.

 

چند ویژگی عالی در این نرم افزار وجود دارد که طراحی در Morphi را در حین استفاده آسان می کند. به عنوان مثال، می‌توانید تصاویر با کنتراست بالا (که می‌توانید در iPad خود ثبت کنید) را تبدیل کنید و آنها را به طور خودکار به اشیاء سه بعدی تغییر دهید.

 

پلتفرم: iOS

قیمت: رایگان، ~ 10 دلار برای نسخه کامل

آنشیپ – Onshape

onshape-6
ویرایش گیربکس در برنامه اندروید Onshape 3Ds

کاربران حرفه ای قطعا باید به پلتفرم طراحی Onshape 3D CAD علاقه مند باشند. نرم افزار تلفن همراه Onshape قرار است همراهی برای پلتفرم اصلی رایانه شخصی باشد و بر روی ایجاد تغییرات کوچک در پروژه های بزرگتر شما در حین حرکت تمرکز کند. هر دو نسخه اندروید و iOS این برنامه دارای کنترل های حرکتی چندلمسی دقیق هستند که به شما امکان می دهد تمام قسمت های مختلف مدل خود را به طور دقیق تعامل و ویرایش کنید.

 

به طور متوسط، برنامه های Onshape با بیش از 500000 نصب اندروید دارای رتبه 3.8 ستاره هستند. به خاطر داشته باشید که اگر به فکر استفاده از این برنامه هستید، این برنامه فقط برای پروژه‌های غیرتجاری رایگان است، در غیر این صورت، باید با هزینه حدود 1500 دلار در سال در پلتفرم Onshape مشترک شوید.

 

پلتفرم ها: اندروید، iOS

قیمت: رایگان برای استفاده غیرتجاری

در پایان...

در اینجا مقاله ما با عنوان “بهترین نرم افزارهای طراحی سه بعدی برای مدل سازی سه بعدی (IPAD & ANDROID) در سال ۲۰۲۳ – قسمت اول” به پایان میرسد.
شما می‌توانید با مراجعه به اینجا قسمت دوم این مقاله رو مطالعه کنید و با سایر نرم افزارهای طراحی سه بعدی آشنا شوید…