بهترین نرم افزارهای طراحی سه‌بعدی برای مدل سازی در سال ۲۰۲۳ - قسمت دوم

نرم افزارهای طراحی سه بعدی -۱
مدل های پیچیده در نوک انگشتان شما!

در مطلب قبلی “بهترین نرم افزارهای طراحی سه بعدی برای مدل سازی سه بعدی (IPAD & ANDROID) در سال ۲۰۲۳ – قسمت اول” با تعدادی از نرم افزارهای طراحی سه‌بعدی آشنا شدیم، در ادامه به معرفی تعداد دیگری ازین اپلیکیشن های کاربردی خواهیم پرداخت:

بهترین نرم افزارهای طراحی سه‌بعدی برای مدل سازی سه بعدی - قسمت دوم

Prisma3D

نرم افزارهای طراحی سه‌بعدی -7
Prisma که با Unity ساخته شده است، می تواند انیمیشن های خیره کننده ای ارائه دهد

با بیش از پنج میلیون بار دانلود، Prisma3D نیرویی است که باید در فضای مدل سازی روی آن حساب کرد. یک کیت کامل ریگ و رندر، این برنامه سبک وزن می تواند بیش از 45 نوع فایل سه بعدی را ساپورت کند. هم به OBJ و هم به MP4 تبدیل می‌شود، به این معنی که می‌توانید در برنامه‌هایی مانند Blender یا Maya به کار روی آن ادامه دهید، یا آن را به صورت ویدیو منتشر کنید – همه اینها مستقیماً از تلفن همراه خود.

 

پس از چند مشکل گزارش شده در مرحله بتای برنامه – اشکالات شکستن جریان کار – نسخه رسمی منتشر شد. با این اوصاف، بررسی‌ها همچنان به خرابی‌ها اشاره می‌کنند، بنابراین بهتر است از آن فقط برای پروژه‌های شخصی استفاده کنید تا پروژه‌های ضروری.

 

پلتفرم: اندروید

قیمت: رایگان برای استفاده غیرتجاری

کوبیسم – Qubism

نرم افزارهای طراحی سه‌بعدی -8
ساخت این موتور سیکلت در Qubism احتمالاً نیاز به تمرین دارد

Qubism یک نرم افزار طراحی سه‌بعدی برای مدل‌سازی است که هدف آن ارائه یک محیط مدل‌سازی لمسی ساده است که در آن شما می‌توانید qubes را دستکاری کنید، چیزی که این برنامه بلوک‌های ساختمان هندسی خود می‌نامد. اگرچه مجموعه ابزارها به طور محدود بر روی چند نوع تغییر شکل متمرکز شده اند، Qubism در مجسمه‌سازی هندسه‌های ساده و سریع، زمانی که از نحوه عملکرد برنامه مطلع شدید، بیش از حد توانمند است.

 

رابط کاربری در مقایسه با برخی از برنامه های دیگر موجود در لیست ما کمتر بصری و براق است، اما برچسب قیمت رایگان برای کسانی که مایل به امتحان کردن آن هستند، مانعی کم برای ورود ایجاد می کند. فقط به خاطر داشته باشید که اگر تصمیم دارید مدل خود را به رایانه شخصی خود منتقل کنید، ممکن است لازم باشد فایل خروجی DAE یا JSON را از دستگاه خود تبدیل کنید.

 

پلتفرم: اندروید

قیمت: رایگان

Shapr3D

Shapr3D-9
برای طراحی واقعی در حال حرکت! 

r3D یک نیروگاه مدل سازی سه بعدی است. این برنامه با امتیاز متوسط 4.8 ستاره، از موتور مدل سازی مشابه نرم افزار مدل سازی حرفه ای SolidWorks بهره می برد.

 

برای اینکه متوجه شوید که این برنامه مهندسین حرفه ای و طراحان صنعتی را هدف قرار داده است، نیازی به مرور رابط کاربری و مجموعه ویژگی های آن نیست. Shapr3D به شما امکان می دهد مفاهیمی را در حال حرکت ایجاد کنید، که همه آنها می توانند در هر زمان برای ویرایش دقیق تر به نرم افزار دسکتاپ وارد شوند. همچنین لازم به ذکر است که در چند ماه گذشته به‌روزرسانی‌های قابل توجهی در خصوص ویژگی‌های بصری برنامه، از جمله گزینه‌های مواد جدید، نور و محیط وجود داشته است.

 

به طور خلاصه، اگر به دنبال برنامه ای برای استفاده حتی نیمه حرفه ای هستید، دیگر به دنبال آن نباشید. Shapr3D یکی از کاربردی ترین و قابل اعتمادترین برنامه های تلفن همراه موجود است.

 

پلتفرم: iOS

قیمت: نسخه رایگان محدود، ~ 300 دلار در سال برای اشتراک حرفه ای

سایر نرم افزارهای طراحی سه‌بعدی برای مدل سازی سه بعدی - قسمت دوم

تینکرکد – Tinkercad

Tinkercad-10
Autodesk’s Tinkercad پشتیبانی انحصاری AR را در برنامه iOS خود ارائه می دهد

بسیاری از عناصر طراحی شناخته شده Autodesk’s Tinkercad، مانند سادگی و رابط کاربری آسان آن، به اپلیکیشن رایگان iOS منتقل شده اند.

انتظار می رود عملکردی مشابه پلتفرم مبتنی بر مرورگر را مشاهده کنید، اما با پشتیبانی کامل از Apple Pencil و واقعیت افزوده (AR).  در حالی که استفاده از AR برای روی هم قرار دادن شی سه بعدی شما در موارد استفاده محدود مفید است، توانایی طراحی با استفاده از انگشت یا قلم خود چیزی است که طراحی روی تبلت ها را بسیار عالی می کند.

این برنامه بیش از 6200 بررسی با میانگین امتیاز 4.6 ستاره دارد. این نرم افزار به طور کامل با تمام مدل های شما در پلت فرم Tinkercad ادغام و همگام می شود.

 

پلتفرم: iOS

قیمت: رایگان

uMake

uMake-11
اجازه دهید ایده های شما از طریق نوک انگشتان شما جریان یابد

یکی از برنامه هایی که به نظر می رسد همیشه در لیست نرم افزارهای طراحی سه‌بعدی قرار می گیرد، uMake است. شاید به این دلیل باشد که یک رویکرد منحصر به فرد برای مدل سازی دارد: ورودی لمسی.

 

اگرچه شما عمدتاً از طرح های دو بعدی برای شکل دادن به اشکال سه بعدی استفاده می کنید، اما این تجربه به نوعی بیشتر شبیه طراحی دو بعدی با ابعاد اضافه شده به جای مدل سازی سنتی با هواپیماها و طرح ها است. توضیح آن با کلمات دشوار است – فقط باید خودتان آن را امتحان کنید.

 

یک امتیاز خوب با uMake این است که می توانید طرح های سه بعدی خود را در واقعیت افزوده مشاهده کنید. می‌توانید مفهوم سوپراسپرت خود را به معنای واقعی کلمه بر روی یک نمای ویدیویی زنده از گاراژ خود بفرستید تا ببینید که آیا مناسب است (در کنار پورشه 911 خیالی شما).

 

با این حال، یک هشدار: شاید به دلیل نحوه طراحی رابط کاربری، uMake به طور طبیعی از ایجاد اشکال ارگانیک دعوت می کند، حتی اگر به خودی خود یک ابزار مجسمه سازی نباشد. برای کار مفهومی و تجسم به جای ساخت فیزیکی با چاپ سه بعدی مناسب تر است.

 

اگرچه می‌توانید فایل‌های سه‌بعدی‌ای را که با uMake طراحی می‌کنید به نرم‌افزارهای پیچیده‌تری مانند Fusion 360 و Meshmixer صادر کنید، گزینه‌های ورودی به هدف هنری‌تر و طراحی محورتر (در مقابل تولید محور) اشاره می‌کنند. این شامل فایل‌هایی از برنامه‌های طراحی دو بعدی محبوب مانند Photoshop، Procreate و Sketchbook می‌شود.

 

پلتفرم: iOS

قیمت: آزمایش رایگان 14 روزه، سپس ~ 96 دلار در سال

Makers Empire

Makers Empire-12
از تخیل شما تا زندگی واقعی

Makers Empire یک راه عالی برای کودکان برای یادگیری طناب های مدل سازی سه بعدی ارائه می دهد. با یک رابط کاربر پسند و سرگرم کننده، درک آن بصری و آسان است، خواه ایجاد آواتار خود، طراحی مدل ها، ساختن پیچ و خم ها، یا اجرای همه آن ها با بازی های سرگرم کننده. در حالی که سرگرم کننده است، یادگیری زیادی نیز در طول مسیر وجود دارد، به عنوان مثال، سازندگان جوان حرکت و چرخش را در محورهای مختلف انجام می دهند.

 

برای اهداف آکادمیک، این یک سیستم کامل است که ایده های درسی، مسابقات ماهانه، و حتی یک سرویس چاپ اختصاصی، Maker Shop را ارائه می دهد تا خلاقیت ها را زنده کند. و برای جذب بیشتر ذهن‌های جوان AR، یک گزینه مناسب است.

 

بسته به اندازه کلاس(ها) طرح های اشتراک مختلفی در دسترس است، اما این برنامه رایگان است و با توجه به نظرات مثبت، راهی عالی برای شروع مدل سازی سه بعدی است.

 

پلتفرم: اندروید، iOS

قیمت: نسخه رایگان محدود، برنامه های اشتراک برای آموزش

در پایان...

در اینجا مقاله ما با عنوان “بهترین نرم افزارهای طراحی سه‌بعدی برای مدل سازی سه بعدی (IPAD & ANDROID) در سال ۲۰۲۳ – قسمت دوم” به پایان میرسد.
شما می‌توانید با مراجعه به اینجا قسمت آخر این مقاله رو مطالعه کنید و با سایر نرم افزارهای طراحی سه بعدی آشنا شوید…